Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΕΠΠ : Ένα φυλλάδιο ασκήσεων για τις ενότητες 6.4 και 6.7

Δείτε παρακάτω το 6ο φυλλάδιο ασκήσεων που θα δοθεί στους μαθητές μετά την διδασκαλία των ενοτήτων 6.4 και 6.7.

Σχόλια

  1. Γιάννη μια ερώτηση να κάνω.
    Επειδή διδάσκω την ΑΕΠΠ έπειτα από σχεδόν 9 χρόνια απουσίας από το ΓΕΛ ο σύμβουλος μου μου πρότεινε να ακολουθήσω την σειρά:
    κεφ. 1, κεφ. 2 έως δομή επανάληψης, κεφ 7 κεφ.8 (έως δομή επιλογής)έπειτα συνεχίζω το υπόλοιπό 2ο κεφ., το υπόλοιπο 8ο κεφ, κεφ 3, κεφ 9 κεφ 6 (που απο ότι κατάλαβα διδάσκεις τώρα) και τέλος το 10. Εσύ ποια θεωρεί σωστή σειρά για να καταφέρουμε όσο τον δυνατόν καλύτερα να εισάγουμε τους μαθητές στις έννοιες τις αλγοριθμικής και του προγραμματισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νίκο, το ερώτημα σου δεν έχει εύκολη απάντηση. Μπορείς να δεις απόψεις για το θέμα άλλων συναδέλφων στο Στέκι http://users.sch.gr/alkisg/tosteki/index.php?topic=3291.msg33074#new.

    Η δική μου άποψη είναι όπως έχεις καταλάβει διαφορετική. Αυτό οφείλεται στους εξής λόγους :

    1) Για μένα ο τελικός στόχος είναι να μπορεί ο μαθητής να γράφει πρόγραμμα άρα δεν έχει τόση σημασία τι θα κάνεις πρώτο και τι δεύτερο.

    2) Δεν ξέρω γιατί εμείς εδώ στην Ελλάδα θα πρέπει να πρωτοτυπήσουμε στο Λύκειο και να διδάσκουμε πρώτα αλγορίθμους και μετά προγράμματα. Αναρωτιέμαι πόσοι από εμάς που διδάσκουμε έτσι το μάθημα έχουμε διδαχθεί προγραμματισμό με αυτό τον τρόπο;

    3) Ένα από τα επιχειρήματα της άποψης που εκθέτεις είναι ότι τα παιδιά μπερδεύονται. Αυτό όμως οφείλεται κυρίως στην απότομη είσοδο τους στον προγραμματισμό. Θα δεις στις επόμενες ημέρες, από τα φυλλάδια ασκήσεων που θα ανεβάσω, ότι αφιερώνω αρκετό χρόνο για να κατανοήσουν οι μαθητές τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού. Δεν μπαίνω δηλαδή αμέσως στην υλοποίηση των προγραμμάτων.

    4) Κάτι επίσης που συμβαίνει είναι ότι το σύνολο των φροντιστηρίων δουλεύει με τον τρόπο που λες γιατί είναι και ο πιο εύκολος. Τι επιπτώσεις έχει αυτό; Δες π.χ. ότι ακόμα και καλοί μαθητές δεν μπόρεσαν να απαντήσουν πέρυσι στο θέμα Α1 στις Πανελλήνιες που ζητούσε κωδικοποίηση σε ΓΛΩΣΣΑ.

    5) Πιστεύω ότι αν αργήσουμε να εισάγουμε την έννοια των μεταβλητών και γενικά του προγράμματος αυτές οι έννοιες ελάχιστα γίνονται κατανοητές από τους μαθητές.

    Κάθε βέβαια άποψη είναι σεβαστή. Αυτό που πιστεύω τελικά ότι πρέπει να κάνεις είναι αυτό που καλύτερα ταιριάζει σε σένα και στους μαθητές σου.

    Τώρα που το σκέφτομαι θα βάλω μία δημοσκόπηση για το θέμα αυτό για να δω πως ακριβώς ενεργούν και οι υπόλοιποι συνάδελφοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)

Πληροφορική Γ' Λυκείου: Επαναληπτική Άσκηση #6 (2021)