Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προσαρμογή του βιβλίου Πληροφορικής της Γ' Γυμνασίου για διδασκαλία με Scratch

Στο μάθημα της Πληροφορικής στην Γ' Γυμνασίου διδάσκεται το περιβάλλον Microworlds Pro. Ωστόσο υπάρχουν συνάδελφοι που σιγά-σιγά αρχίζουν να αξιοποιούν και άλλα περιβάλλοντα όπως είναι π.χ. το Scratch. Το Scratch είναι ένα περιβάλλον που είναι σαφώς πιο σύγχρονο από το Microworlds Pro και είναι μεταφρασμένο στα Ελληνικά.

Αν το περιβάλλον του Scratch είναι κάτι που θα θέλατε να χρησιμοποιήσετε τότε θα σας φανεί χρήσιμη η προσαρμογή του βιβλίου που έχει κάνει ο καθηγητής Στέλιος Χαραλαμπίδης για διδασκαλία με Scratch.


Κατεβάστε τις σημειώσεις από εδώ.
Θέματα Εξετάσεων για το περιβάλλον του Scratch μπορείτε να βρείτε εδώ.

Σχόλια

  1. Έχει χρησιμοποιήσει κανένας το scratch για εξετάσεις?
    Άποψή μου είναι ότι απλά είναι πρακτικά αδύνατο να γράψει κάτι ένας μαθητής σε ΧΑΡΤΙ που να έχει σχέση με το scratch

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νομίζω ότι δεν είναι αδύνατο. Εγώ προσανατολίζομαι φέτος, που κάνω μόνο Scratch, να γράψουν εξετάσεις που θα περιλαμβάνουν θέματα σχετικά με το Scratch.

    Ο τρόπος που σκέφτομαι να εφαρμόσω είναι οι μαθητές να είναι μπροστά στους υπολογιστές και απλά το υλοποιημένο πρόγραμμα να το αντιγράφουν με λόγια στο χαρτί.

    Βέβαια ο τρόπος αυτός απαιτεί παραπάνω ώρα όσο αναφορά τον χρόνο εξετάσεων αλλά εγώ δεν έχω τόσο μεγάλο πρόβλημα αφού έχω 21 συνολικά μαθητές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Προφανώς αυτό μπορεί να γίνει και γίνεται στα διαγωνίσματα. Τον Ιούνιο αφορά ο προβληματισμός μου. Τι κάνουμε σε περίπτωση ένστασης κλπ (μην πω για διακοπή ρεύματος...)???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όπως λες το έκανα στα διαγωνίσματα αλλά θα το κάνω και στις τελικές εξετάσεις.

    Τώρα η διακοπή ρεύματος είναι πολύ ακραίο γεγονός. Σκέψου όμως ότι γίνονται Πανελλήνιες Εξετάσεις και δεν έχει ποτέ παρουσιαστεί τέτοιο θέμα.

    Όσο αναφορά για την ένσταση που λες δεν μπορώ να καταλάβω σε τι ακριβώς θα γίνει ένσταση αφού οι μαθητές θα γράψουν κανονικά στο χαρτί αυτό το οποίο θα υπάρχει στον υπολογιστή τους (ο οποίος θα λειτουργεί μόνο βοηθητικά) και συνεπώς θα βαθμολογηθεί μόνο ότι έχει παραδοθεί στο χαρτί.

    Απορώ όμως πως είναι δυνατό να γίνει ένσταση για ένα περιβάλλον το οποίο είναι πλέον ένα από τα προτεινόμενα περιβάλλοντα του Υπουργείου Παιδείας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αν έχεις τις συνθήκες να γράφει ΄ΚΑΘΕ μαθητής στο ΔΙΚΟ του υπολογιστή, οκ. Η διακοπή ρεύματος δεν είναι κάτι απλό, ένα "τσαφ" και θες τουλάχιστον 15 λεπτά για να είναι ξανά online οι υπολογιστές + οτι έχει χαθεί ότι έχει κάνει ο μαθητής (ποιος θα έχει σώσει...)
    Όποτε μου τυχαίνει απλά πάει χαμένη η διδακτική ώρα συνήθως.
    Βασικά ο προβληματισμός μου είναι ότι από όσο βλέπω το scratch είναι ωραίο για να χρησιμοποιείται, αλλά προβληματικό στο να μεταφέρεται στο χαρτί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σε όλα αυτά που λες έχεις δίκιο. Αλλά από την άλλη να κάνουμε κάτι που δεν είναι τόσο αποδοτικό στους μαθητές μόνο και μόνο για να μην έχουμε προβλήματα στις εξετάσεις.

    Πάντως αν θεωρείς πρόβλημα τις εξετάσεις στον υπολογιστή μπορείς να δώσεις θέματα σε Scratch και παράλληλα ένα φύλλο στο οποίο θα είναι γραμμένες οι εντολές του Scratch που απαιτούνται. Έτσι δεν χρειάζεσαι τον υπολογιστή και οι μαθητές δεν απαιτείται να θυμούνται απέξω τις εντολές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Επειδή σκεφτομαι και γω απο φετος να αλλάξω και να κάνω scratch στην Γ Γυμνασίου είναι όντως προτεινόμενο το περιβάλλον από το Υπουργείο; Δεν θα έχω θέμα δηλαδή που δεν θα κάνω logο ; Αν είναι έτσι είναι σούπερ γιατί και μενα ο μόνος μου ενδοιασμός ήταν τα θέματα των εξετάσεων Αυτό σκεφτόμουνα και γω Γιάννη, για φύλλο με τις εντολές αν δεν εξεταστούν στο εργαστήριο μιας και είναι πολλά. Μπορώ να δωσω λές και τις σημειώσεις του κ. Χαραλαμπίδη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δώρα,

    Εύχομαι καλή σχολική χρονιά.

    Τώρα για το πρώτο ερώτημα δες στο βιβλίο εκπαιδευτικού (σελ. 110) που αναφέρει ότι "Η χρήση του Microworlds Pro για την υλοποίηση των ασκήσεων του βιβλίου δεν είναι δεσμευτική".

    Όσον αφορά τα θέματα εξετάσεων δες αυτό το άρθρο http://pliroforikiatschool.blogspot.gr/2013/06/scratch-2013.html που αναφέρεται στα θέματα που έβαλα στις εξετάσεις του Ιουνίου.

    Εγώ σημειώσεις δεν έδωσα παρά μόνο είπα στους μαθητές ότι η ύλη είναι αυτή που περιέχεται στα κεφάλαια του διαδικτυακού βιβλίου "Δημιουργώ παιχνίδια στο Scratch" με τα οποία είχαμε ασχοληθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλή χρονιά και σε σένα :-) Ήσουν κατατοπιστικός , σε ευχαριστώ. Καλή δυναμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

Τι είναι η ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση;

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)