Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Μάιος, 2011

Το ελεύθερο λογισμικό στην εκπαίδευση [Παρουσίαση]

Η ομάδα ΕΛ/ΛΑΚ Π.Κ. δημιούργησε μία παρουσίαση για το ελεύθερο λογισμικό στην εκπαίδευση. Η παρουσίαση αυτή, που μπορείτε να δείτε στη συνέχεια, αναφέρεται αρχικά στην έννοια του ελεύθερου λογισμικού και στην συνέχεια περιγράφει σύντομα τέτοιες εφαρμογές που μπορεί ένας εκπαιδευτικός να χρησιμοποιήσει στην τάξη του.

Microworlds Pro : Θέματα τελικών εξετάσεων 2011

Στα πλαίσια του μαθήματος Πληροφορικής που διδάσκω στη Γ' Γυμνασίου έβαλα, κατά τη διάρκεια των εξετάσεων της περιόδου Μαΐου - Ιουνίου 2011, τα παρακάτω θέματα. Τα πρώτα τρία θέματα είναι θεωρητικά και έχουν να κάνουν με την ύλη του πρώτου κεφαλαίου αλλά και με το τι κάνουν κάποιες εντολές στο Microworlds Pro. Το τέταρτο θέμα έχει να κάνει με τη χρήση μεταβλητών στο Microworlds Pro, το πέμπτο θέμα με τις εντολές εμφάνισης και το έκτο με την κατανόηση εμφωλευμένων εντολών επανάληψης. Τα τελευταία τρία θέματα έχουν να κάνουν με προγράμματα τα οποία σχετίζονται με τη σχεδίαση απλών και πιο πολύπλοκων σχημάτων

Μία γρήγορη ματιά στις γλώσσες προγραμματισμού [Infographic]

Τα τελευταία 60 χρόνια εμφανίστηκαν πολλές και διαφορετικές γλώσσες προγραμματισμού. Αυτές όμως που άντεξαν στο χρόνο ήταν λίγες. Μία σύντομη αναφορά σε ορισμένες από αυτές όπως π.χ. η C++, η Java, η PHP και η Python μπορείτε να δείτε στο παρακάτω infographic.

Οι υπολογιστές μας αλλάζουν [Infographic]

Οι υπολογιστές που χρησιμοποιούμε σήμερα αποτελούνται βασικά από τέσσερα πράγματα (έναν επεξεργαστή, ένα μέσο αποθήκευσης, μία οθόνη και έναν τρόπο επικοινωνίας όπως είναι π.χ. το πληκτρολόγιο). Τα τέσσερα αυτά βασικά πράγματα δε φαίνεται να έχουν αλλάξει στην πορεία των χρόνων. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία στροφή που φαίνεται ότι θα μας οδηγήσει σε συσκευές που δεν θα απαιτούν κάποια από τα παραπάνω. Δείτε το παρακάτω infographic για περισσότερες λεπτομέρειες. Πηγή: Visual.ly

ΑΕΠΠ : Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικών Εξετάσεων 2011

Τα φετινά θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ήταν απλά και κατανοητά. Θα μπορούσα να πω μάλιστα ότι ήταν τα ευκολότερα των τελευταίων ετών. Δεν είχαν δηλαδή ιδιαίτερες δυσκολίες για έναν καλά διαβασμένο μαθητή πέρα από το θέμα Δ4 που μάλλον θα είναι αυτό που θα ξεχωρίσει τον πολύ καλό από τον άριστο μαθητή.  Αν θέλετε να δείτε τις εκφωνήσεις των θεμάτων και ενδεικτικές λύσεις τους πατήστε ΕΔΩ . Στη συνέχεια μπορείτε επίσης να διαβάσετε μερικά πρώτα σχόλια για κάθε θέμα χωριστά. Θέμα Α Ίσως από τα ευκολότερα θέματα θεωρίας των τελευταίων ετών. Ιδιαίτερες δυσκολίες ίσως να συναντήσουν οι μαθητές μόνο στα θέματα Α3.1 και Α4. Θετική κατά τη γνώμη μου είναι η παρουσία θεωρίας (θέμα Α5) αν και τα 12 μόρια είναι πάρα πολλά. Αρνητική επίσης κρίνεται η παρουσία πολλών θεμάτων που απαιτούσαν μονολεκτική απάντηση (θέματα Α1-Α4). Σε ένα μάθημα που έχει σχέση με την αλγοριθμική σκέψη δεν είναι κάτι που θα ήθελα να βλέπω. Θέμα Β Η μετατ

ΑΕΠΠ : Θέματα και Λύσεις Πανελλαδικών Εξετάσεων 2011

Σήμερα είχαμε την εξέταση στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον. Τα θέματα μπορείτε να τα κατεβάσετε ΕΔΩ ενώ ενδεικτικές λύσεις μπορείτε να δείτε στη συνέχεια:

Microworlds Pro : Απαντήσεις στα θέματα γραπτών εξετάσεων 2009

Πριν από ένα χρόνο περίπου είχα αναρτήσει τα θέματα γραπτών εξετάσεων στο μάθημα της Πληροφορικής κατά το σχολικό έτος 2008-2009. Ωστόσο δεν είχα ανεβάσει και τις απαντήσεις στα θέματα αυτά. Μετά όμως από απαίτηση μίας μαθήτριας αποφάσισα να τα ανεβάσω ελπίζοντας να βοηθήσω στην καλύτερη προετοιμασία όλων των μαθητών που παρακολουθούν το blog.

Εργασίες μαθητών στο Wiki για το σχολικό έτος 2010-2011

Μία από τις εφαρμογές που χρησιμοποιήθηκαν φέτος στο μάθημα  Εφαρμογές Υπολογιστών στην Β’ και Γ΄Λυκείου , ήταν και το προηγμένο Web 2.0 συνεργατικό εργαλείο Wiki . Η δραστηριότητα είχε διάρκεια 5 διδακτικές ώρες, από τις οποίες μια ώρα αφιερώθηκε στην παρουσίαση των Wikis και της δραστηριότητας, ενώ οι υπόλοιπες 4 διαμοιράστηκαν ως ακολούθως: Παραγωγή υλικού: 2 διδακτικές ώρες Σχολιασμός υλικού: 1 διδακτική ώρα Βελτίωση του υλικού: 1 διδακτική ώρα Το θέμα της δραστηριότητας περιελάμβανε τη δημιουργία ενός wiki από τους μαθητές για τα Νησιά της Ελλάδας μας, με την αντίστοιχη παραγωγή κατάλληλου πολυμεσικού υλικού. Να σημειωθεί ότι η δραστηριότητα περιείχε την καινοτομία της διασχολικής συνεργασίας του Γενικού Λυκείου Πεντάπολης Σερρών και του Γενικού Λυκείου Πλωμαρίου Λέσβου . Το φύλλο εργασίας που χρησιμοποιήθηκε για την δραστηριότητα είναι από κοινού δημιουργία των συναδέρφων καθηγητών Πληροφορικής  Γιάννη Σαρημπαλίδη και Νίκου Π. Μιχαηλίδη , και μπορείτε να το δείτε πα

Προστασία Λογισμικού - Ιοί [Παρουσίαση]

Στο μάθημα Πληροφορικής της Α' Γυμνασίου οι μαθητές διδάσκονται ένα κεφάλαιο που έχει τίτλο Προστασία Λογισμικού - Ιοί. Για τη συγκεκριμένη ενότητα μπορείτε να δείτε στη συνέχεια μία όμορφη παρουσίαση από την καθηγήτρια Πληροφορικής Γεωργάκη Ιφιγένεια .

6 χρόνια YouTube [Infographic]

Το YouTube έκλεισε πρόσφατα 6 χρόνια παρουσίας στο διαδίκτυο. Μετά από έξι μόλις χρόνια η δημοτικότητα του είναι τόσο μεγάλη που ο μέσος χρόνος που αφιερώνει ένας χρήστης για την παρακολούθηση videos είναι ανάμεσα στα 15 και 25 λεπτά. Αυτό και άλλα ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία για το YouTube μπορείτε να δείτε στο παρακάτω infographic.

Η ιστορία των δικτύων [Infographic]

Όταν μιλάμε για δίκτυα το μυαλό μας πηγαίνει συνήθως στα δίκτυα υπολογιστών που δεν είναι παρά συνδεδεμένοι μεταξύ τους υπολογιστές που ανταλλάσσουν  πληροφορίες. Ωστόσο η ιστορία των δικτύων ξεκινάει πολύ παλαιότερα. Δείτε στη συνέχεια ένα infographic που κάνει μία ιστορική διαδρομή από το πρώτο σιδηροδρομικό δίκτυο μέχρι τα σημερινά δίκτυα των υπολογιστών (κάντε κλικ στην εικόνα για μεαλύτερη ανάλυση). Πηγή: GetSatisfaction

Εργονομία υπολογιστή [Comic Video]

Ένα πολύ ωραίο και διασκεδαστικό video για την εργονομία του υπολογιστή μπορείτε να δείτε στη συνέχεια. Είναι σύντομο, κατανοητό και δε χρειάζεται μετάφραση. Θεωρώ λοιπόν ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί, ως εισαγωγικό video, στην αντίστοιχη ενότητα στο μάθημα Πληροφορικής στην Α' Γυμνασίου.

Η Κοκκινοσκουφίτσα στο Facebook - Κεφάλαια 2 και 3 [Videos]

Σε προηγούμενο άρθρο είχα δημοσιεύσει ένα video για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο το οποίο συνδυάζει το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας με το Facebook. Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε το δεύτερο και τρίτο κεφάλαιο αυτής της ιστορίας. Πηγή: Elenelli

Η ιστορία της γλώσσας HTML [Infographic]

Η γλώσσα HTML κυριαρχεί εδώ και 20 χρόνια στο Internet. Εμφανίστηκε πρώτη φορά το 1991 με την έκδοση HTML 1.0 και συνεχίζεται μέχρι σήμερα με την έκδοση 5.0. Όλα τα στάδια εξέλιξης της γλώσσας HTML μπορείτε να τα δείτε στο παρακάτω διαδραστικό infographic.

Εργασία μαθητή με θέμα "Ο Ψεύτης Βοσκός" [Παρουσίαση]

Στα πλαίσια του μαθήματος Πληροφορικής στην Γ' Γυμνασίου ο μαθητής Σάκης Γρηγορούδης δημιούργησε μία πολύ ωραία παρουσίαση για το γνωστό παραμύθι "Ο ψεύτης βοσκός". Η παρουσίαση υλοποιήθηκε στο χώρο του εργαστηρίου Πληροφορικής σε δύο διδακτικές ώρες.

Ιστότοπος για την Εκπαιδευτική Ρομποτική

Η Αλεξανδρίδου Βούλα δημιούργησε, στα πλαίσια της διπλωματικής της εργασίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, έναν ιστότοπο για την εκπαιδευτική ρομποτική. Στον ιστότοπο αυτό μπορείτε να βρείτε πολύ υλικό όπως videos, οδηγίες κατασκευής και προγραμματισμού των Lego Mindstorms Nxt και πολλά άλλα.

Το Διαδίκτυο καταστρέφει τον πλανήτη [Infographic]

Το Internet είναι αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας μας. Πόσοι όμως συνειδητοποιούμε τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη χρήση του; Δείτε το παρακάτω infographic και θα καταλάβετε.