Τετάρτη, 31 Αυγούστου 2011

Ο μικρότερος υπολογιστής γραφείου [Video]

Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε τον μικρότερο υπολογιστή γραφείου που έχει ποτέ κατασκευαστεί. Αν και φαίνεται φυσιολογικός δεν θα έλεγα ότι είναι και πολύ λειτουργικός. Εκτός βέβαια αν έχετε πολύ μικρά χέρια.


Ο υπολογιστής αυτός προέρχεται φυσικά από την Ιαπωνία.


Τρίτη, 23 Αυγούστου 2011

Το Linux τότε και τώρα [Infographic]

Η ανάπτυξη του Linux τα τελευταία 20 χρόνια υπήρξε πολύ μεγάλη. Ενώ π.χ. το 1992 για την ανάπτυξη του Linux Kernel συνεργάζονταν 100 προγραμματιστές το 2010 ο αριθμός αυτός αυξήθηκε σε 1000. Ενώ το 1992 ένας υπερυπολογιστής στους 500 χρησιμοποιούσε Linux σήμερα ο αριθμός αυτός έχει αυξηθεί σε 413.


Τέτοια στοιχεία μπορείτε να δείτε στο παρακάτω infographic:

Σάββατο, 20 Αυγούστου 2011

Ενδιαφέροντα videos για τη διδασκαλία του αλγορίθμου bubblesort

Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε τέσσερα ενδιαφέροντα videos για την διδασκαλία του αλγορίθμου της ταξινόμησης φυσαλίδας (bubblesort). Κατά την γνώμη μου πιο κατάλληλο για χρήση στο σχολείο είναι αυτό των Κινέζων μαθητών. Ενδιαφέρον και πολύ χρήσιμο στοιχείο στο video αυτό είναι ότι οι μαθητές που δεν συμμετέχουν κάθονται. Αυτό είναι κάτι που νομίζω βοηθάει τον μαθητή να καταλάβει την μείωση του αριθμού των επαναλήψεων του εσωτερικού βρόχου του αλγορίθμου.

Ξεκινάμε λοιπόν πρώτα με τρία χορευτικά




και ολοκληρώνουμε με μπύρες



Για περισσότερο υλικό για τον αλγόριθμο bubblesort διαβάστε δύο παλαιότερα άρθρα μου:

  1. Υλικό για την ταξινόμηση φυσαλίδας (bubblesort)
  2. Ελληνική εφαρμογή οπτικοποίησης αλγορίθμων ταξινόμησης

Παρασκευή, 19 Αυγούστου 2011

ΑΕΠΠ: Λύσεις ασκήσεων τετραδίου μαθητή [Videos]

Στο κανάλι arnostv στο YouTube μπορείτε να παρακολουθήσετε τις λύσεις διαφόρων ασκήσεων που υπάρχουν στο τετράδιο μαθητή του μαθήματος Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον. Πιο συγκεκριμένα μπορείτε να βρείτε τις λύσεις των παρακάτω ασκήσεων:

  1. Κεφάλαιο 3 - ΔΤ1
  2. Κεφάλαιο 3 - ΔΣ2
  3. Κεφάλαιο 7 - ΔΤ1
  4. Κεφάλαιο 7 - ΔΤ2
  5. Κεφάλαιο 7 - ΔΤ3

Τις λύσεις των παραπάνω ασκήσεων μπορείτε να τις παρακολουθήσετε και παρακάτω (πατώντας το τετράγωνο που υπάρχει μπορείτε να επιλέξετε την άσκηση που θέλετε):
 

Η λύση των ασκήσεων είναι πολύ αναλυτική ενώ περιέχει, όπου απαιτείται, και στοιχεία από την θεωρία.

Πέμπτη, 18 Αυγούστου 2011

ΑΕΠΠ: 'Υλη Πανελλαδικών Εξετάσεων 2011-2012

Στο ΦΕΚ 1698/2011 ανακοινώθηκε η εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου και της Δ΄ τάξης του Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2011−2012. Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε το απόσπασμα του ΦΕΚ που αφορά το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον. Από το απόσπασμα είναι φανερό ότι η εξεταστέα ύλη παραμένει όπως είχε το σχολικό έτος 2010-2011.

ΑΕΠΠ : Ύλη Πανελλαδικών 2011-2012
Από το βιβλίο «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» της Γ τάξης Ενιαίου Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2011.

1. Ανάλυση προβλήματος
1.1 Η έννοια πρόβλημα.
1.2 Κατανόηση προβλήματος.
1.3 Δομή προβλήματος.
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων.
1.5 Κατηγορίες προβλημάτων.
1.6 Πρόβλημα και υπολογιστής.

2. Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων
2.1 Τι είναι αλγόριθμος.
2.3 Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων.
2.4 Βασικές συνιστώσες/ εντολές ενός αλγορίθμου.
  2.4.1 Δομή ακολουθίας.
  2.4.2 Δομή Επιλογής.
  2.4.3 Διαδικασίες πολλαπλών επιλογών. (αφαιρείται η τελευταία πρόταση της σελ.36 "Αν οι διαφορετικές επιλογές...στο παράδειγμα που ακολουθεί", που αναφέρεται στην πολλαπλή επιλογή, καθώς και το Παράδειγμα 5. Επιλογή ορίων, σελ.37)
  2.4.4 Εμφωλευμένες Διαδικασίες.
  2.4.5 Δομή Επανάληψης.

3. Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι
3.1 Δεδομένα
3.2 Αλγόριθμοι + Δομές Δεδομένων  = Προγράμματα
3.3 Πίνακες
3.4 Στοίβα
3.5 Ουρά
3.6 Αναζήτηση
3.7 Ταξινόμηση

6. Εισαγωγή στον προγραμματισμό
6.1 Η έννοια του προγράμματος.
6.2 Ιστορική αναδρομή.
  6.2.1 Γλώσσες μηχανής.
  6.2.2 Συμβολικές γλώσσες ή γλώσσες χαμηλού επιπέδου.
  6.2.3 Γλώσσες υψηλού επιπέδου.
  6.2.4 Γλώσσες 4ης γενιάς.
6.3 Φυσικές και τεχνητές γλώσσες.
6.4 Τεχνικές σχεδίασης προγραμμάτων.
  6.4.1 Ιεραρχική σχεδίαση προγράμματος.
  6.4.2 Τμηματικός προγραμματισμός.
  6.4.3 Δομημένος προγραμματισμός.
6.7 Προγραμματιστικά περιβάλλοντα.

7. Βασικά στοιχεία προγραμματισμού.
7.1 Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ.
7.2 Τύποι δεδομένων.
7.3 Σταθερές.
7.4 Μεταβλητές.
7.5 Αριθμητικοί τελεστές.
7.6 Συναρτήσεις.
7.7 Αριθμητικές εκφράσεις.
7.8 Εντολή εκχώρησης.
7.9 Εντολές εισόδου-εξόδου.
7.10 Δομή προγράμματος.

8. Επιλογή και επανάληψη
8.1 Εντολές Επιλογής
8.1.1 Εντολή ΑΝ
8.2 Εντολές επανάληψης
8.2.1 Εντολή ΟΣΟ...ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
8.2.2 Εντολή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ
8.2.3 Εντολή ΓΙΑ...ΑΠΟ...ΜΕΧΡΙ

9. Πίνακες
9.1 Μονοδιάστατοι πίνακες.
9.2 Πότε πρέπει να χρησιμοποιούνται πίνακες.
9.3 Πολυδιάστατοι πίνακες.
9.4 Τυπικές επεξεργασίες πινάκων.

10. Υποπρογράμματα
10.1 Τμηματικός προγραμματισμός.
10.2 Χαρακτηριστικά των υποπρογραμμάτων.
10.3 Πλεονεκτήματα του τμηματικού προγραμματισμού.
10.4 Παράμετροι.
10.5 Διαδικασίες και συναρτήσεις.
  10.5.1 Ορισμός και κλήση συναρτήσεων.
  10.5.2 Ορισμός και κλήση διαδικασιών.
  10.5.3 Πραγματικές και τυπικές παράμετροι.

Οι ενότητες 3.4 και 3.5 εξετάζονται μόνο ως θεωρία.

Σημείωση
Οι μαθητές θα μπορούν να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων είτε σε οποιαδήποτε μορφή παράστασης αλγορίθμου είτε σε «ΓΛΩΣΣΑ», όπως αυτή ορίζεται και χρησιμοποιείται στο διδακτικό εγχειρίδιο. Ασκήσεις ή παραδείγματα του βιβλίου μαθητή ή του τετραδίου μαθητή που χρησιμοποιούν την ΕΠΙΛΕΞΕ, η οποία έχει εξαιρεθεί, θα αντιμετωπιζονται με τη χρήση άλλης δομής επιλογής.


Επίσης μπορείτε να δείτε την πολύ όμορφη παρουσίαση του καθηγητή Άνθιμου Μισαηλίδη, η οποία  ισχύει αφού η ύλη δεν άλλαξε: 


Μερικές τεχνολογικές εξελίξεις που έχουν αλλάξει την ζωή μας [Infographic]

Οι τεχνολογικές εξελίξεις ήταν πάντα ένας παράγοντας αλλαγής της ζωής εκατομμυρίων ανθρώπων. Ενώ όμως παλαιότερα οι νέες επαναστατικές τεχνολογίες εμφανίζονταν με αργούς ρυθμούς, τους τελευταίους δύο αιώνες, και ιδιαίτερα τις τελευταίες δύο δεκαετίες, οι τεχνολογικές εξελίξεις υπήρξαν αλματώδεις.

Στο infographic που ακολουθεί μπορείτε να δείτε μερικές από τις τεχνολογικές εξελίξεις που έχουν αλλάξει ή θα αλλάξουν την ζωή μας.


Πηγή: RackSpace