Κυριακή, 10 Ιουνίου 2012

Στα πλαίσια του 4ου  Διαδικτυακού Διαγωνισμού ΕΕΕΠ - ΔΤΠΕ μία ομάδα 6 μαθητριών της Β' τάξης του Γενικού Λυκείου Πεντάπολης δημιούργησε έναν ιστότοπο για το Σφαγνώνα, ο οποίος κηρύχθηκε ως διατηρητέο Μνημείο της φύσης με την αριθ. 105497/6459/11.08.86 απόφαση του υπουργείου Γεωργίας. Ο Σφαγνώνας βρίσκεται στη θέση Μπαλτά Τσαϊρ του δασικού συμπλέγματος Λαϊλιά Σερρών και έχει συνολική έκταση 3,9 εκτάρια. Η βλάστηση του αποτελείται από σπάνια είδη της Ελληνικής χλωρίδας ενώ παρουσιάζει και παλαιοβοτανικό ενδιαφέρον (ανάλυση γύρης) για την μελέτη της ιστορικής εξελίξεως της δασικής βλάστησης της περιοχής. 


Στον ιστότοπο παρουσιάζονται στοιχεία που αφορούν τα 21 φυτά που υπάρχουν στην περιοχή του Σφαγνώνα ενώ γίνεται αναφορά και στις διάφορες φάσεις εξέλιξης του δάσους του Λαϊλιά όπως αυτές προέκυψαν από την ανάλυση της γύρης στην περιοχή του Σφαγνώνα. Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε και ένα video που δημιουργήθηκε στα πλαίσια της εργασίας.


Κυριακή, 3 Ιουνίου 2012

Παρουσίαση Ελληνικού Μουσείου Πληροφορικής στη ΝΕΤ

Το Ελληνικό Μουσείο Πληροφορικής (ΕΛ.Μ.Π.) αποτελεί τον πρώτο επίσημο φορέα στην Ελλάδα που επιχειρεί να συγκεντρώσει τη γνώση για την εξέλιξη στον χώρο της πληροφορικής από το 1970 μέχρι και σήμερα σε έναν ενιαίο χώρο, με τη μορφή Μουσείου. Πρόκειται για έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό που βασίζεται στις δωρεές υπολογιστών, λογισμικού και άλλων αντικειμένων από τον χώρο της Πληροφορικής, προερχόμενες από ιδιώτες, από δημόσιους και ιδιωτικούς οργανισμούς, καθώς και από πολλούς άλλους φορείς. Η λειτουργία του ΕΛ.Μ.Π. στηρίζεται εξ ολοκλήρου σε ιδίους πόρους.


Η συλλογή του Μουσείου χρονολογικά ξεκινά από τα τέλη της δεκαετίας του ’70 και τις αρχές της δεκαετίας του ’80, που στην ουσία είναι η απαρχή της έννοιας του προσωπικού υπολογιστή. Συγκεκριμένα η συλλογή του Μουσείου αριθμεί περί τους 150 ηλεκτρονικούς υπολογιστές και πάνω από 2.300 αντικείμενα από το χώρο της πληροφορικής. Επίσης ένα σημαντικό κομμάτι της συλλογής είναι τα βιβλία και ο περιοδικός τύπος.

Δείτε στη συνέχεια μία παρουσίαση του Ελληνικού Μουσείου Πληροφορικής στην εκπομπή της ΝΕΤ Μένουμε Ελλάδα. Η εκπομπή μεταδόθηκε στις 29/05/2012.


10+ Μαθητικοί διαγωνισμοί σχετικοί με Πληροφορική

Τα τελευταία χρόνια πραγματοποιούνται πολλοί μαθητικοί διαγωνισμοί που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με την Πληροφορική. Στη συνέχεια μπορείτε να βρείτε 11 τέτοιους διαγωνισμούς που πραγματοποιήθηκαν το σχολικός έτος 2011-2012 (αν έχετε να προτείνεται και εσείς κάποιον διαγωνισμό αφήστε σας παρακαλώ ένα σχόλιο):


1. Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής
Ο Πανελλήνιος (Μαθητικός) Διαγωνισμός Πληροφορικής (ΠΔΠ) διοργανώνεται από την Ελληνική Εταιρεία Επιστημόνων και Επαγγελματιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΕΠΥ). Ο διαγωνισμός αυτός τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας Διαβίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και αποτελεί το Εθνικό σκέλος της Διεθνούς Ολυμπιάδας Πληροφορικής που διεξάγεται κατ’ έτος υπό την αιγίδα της UNESCO. Η διεξαγωγή του γίνεται με τη συνεργασία των τμημάτων Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Η/Υ, Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών, Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Ελληνικών Πανεπιστημίων και τμημάτων Πληροφορικής & Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων ΤΕΙ.


Στόχος του διαγωνισμού είναι να στηρίξει και να διαχύσει στη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας μας το θεμελιώδες των γνώσεων της Αλγοριθμικής, του Προγραμματισμού και κατ’ επέκταση της Πληροφορικής. Η συμμετοχή των μαθητών στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικής τους δίνει την ευκαιρία να αποδείξουν την αξία τους και να διακριθούν σε βαλκανικό επίπεδο και σε παγκόσμιο επίπεδο, μέσω της συμμετοχής τους στις Βαλκανιάδες και στην Ολυμπιάδα Πληροφορικής. Οι μαθητές που διακρίνονται στους διαγωνισμούς αυτούς αποκτούν δικαίωμα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε τμήμα Πληροφορικής της επιλογής τους, χωρίς εξετάσεις, σύμφωνα με τον νόμο 3194/2003.


2. Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής διοργανώνεται από τον Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Επιστήμης WROHellas™, σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.Κα.Π.), τη Διερευνητική Μάθηση Α.Ε., την I.E.E.E. Greek section (student branch), και τον W.R.O. (World Robot Olympiad). Ο διαγωνισμός τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και απευθύνεται σε μαθητές Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης. Υπάρχουν συνολικά τέσσερις κατηγορίες: Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου και Ανοικτή Κατηγορία που απευθύνεται σε φοιτητές.



3. Διεθνής Διαγωνισμός ThinkQuest
Ο Διεθνής Διαγωνισμός ThinkQuest πραγματοποιείται κάθε χρόνο με τη χορηγία του Oracle Education Foundation. Στο διαγωνισμό μπορούν να συμμετέχουν μαθητές Δημοτικών σχολείων (Δ΄, Ε΄, και ΣΤ΄ τάξεων), Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων, Επαγγελματικών Λυκείων και Επαγγελματικών Σχολών και η συμμετοχή σε αυτόν είναι προαιρετική. Η γλώσσα του διαγωνισμού είναι η αγγλική ενώ γίνεται είτε ατομικά είτε σε ομάδες έως 6 ατόμων. Οι συμμετέχοντες μπορούν να πάρουν μέρος στις εξής κατηγορίες:
  1. ThinkQuest Projects: Κατασκευή ενός website.
  2. Ψηφιακά μέσα: Κατασκευή ενός online περιοδικού ή blog, ενός website, μίας έκθεσης φωτογραφιών, ενός animation, μίας ανακοίνωσης δημόσιας υπηρεσίας, ενός βίντεο ή συνδυασμό όλων των παραπάνω.
  3. Ανάπτυξη εφαρμογής: ανάπτυξη μιας διαδραστικής εφαρμογής ή ενός παιχνιδιού.


Στον διαγωνισμό ThinkQuest 2012 διακρίθηκε για πρώτη φορά ελληνική ομάδα στην κατηγορία των ψηφιακών μέσων. Η ελληνική ομάδα αποτελούνταν από τέσσερις μαθητές και δημιούργησε μία ιστοσελίδα για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Υπεύθυνος καθηγητής ήταν ο Θωμάς Σκυλογιάννης.

Ενημέρωση : Ο διαγωνισμός ThinkQuest έχει σταματήσει από 1 Ιουλίου 2013.


4. Πανελλήνιος Διαγωνισμός Λυσίας
Ο ΛΥΣΙΑΣ είναι ένας Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός μέσω Internet. Ο διαγωνισμός διεξάγεται, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, από τα Εκπαιδευτήρια Δούκα, τη Microsoft Hellas και τον OTE, με τη συνεργασία του Ιδρύματος Λαμπράκη, της ΕΕΔΕ, της ΕΠΥ και της Cyprus Computer Society, διακεκριμένων επιστημόνων από Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Ινστιτούτα, Πανεπιστήμια, καθώς και εκπαιδευτικών απ’ όλες τις βαθμίδες Εκπαίδευσης.



5. Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Το Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής είναι ένα Περιφερειακό Μαθητικό Συνέδριο που αφορά την Πληροφορική και πραγματοποιείται στο Συνεδριακό Κέντρο «Ν. Οικονόμου» - ΝΟΗΣΙΣ Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας που βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη. Στο συνέδριο μπορούν να συμμετέχουν μαθητές και μαθήτριες όλων των Σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των δύο τελευταίων τάξεων (Ε΄- Στ΄) των Σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των νομών της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας (ν. Θεσσαλονίκης, ν. Ημαθίας, ν. Κιλκίς, ν. Πέλλας, ν. Πιερίας, ν. Σερρών, ν. Χαλκιδικής). Κύριος σκοπός του συνεδρίου είναι να ενθαρρυνθούν οι μαθητές να ασχοληθούν με μία εργασία με όσο το δυνατόν πιο επιστημονική προσέγγιση.



6. Διαγωνισμός δημιουργίας παιχνιδιού
Διαγωνισμό δημιουργίας παιχνιδιού (Game Design – Kodu) με θέμα “Προστασία του Περιβάλλοντος” διοργάνωσαν ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ) και η Microsoft στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας e-Skills Week 2012”, που τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.


Στο διαγωνισμό μπορούσαν να συμμετέχουν νέοι - ατομικά ή σε ομάδες (σε κάθε ομάδα μπορούσαν να συμμετέχουν μέχρι και 3 νέοι) ενώ έπρεπε να είναι μαθητές επιπέδου Β’, Γ’ Γυμνασίου, Α’, Β’ Λυκείου.

Ενημέρωση : Ο διαγωνισμός δημιουργίας παιχνιδιού στο Kodu υλοποιήθηκε μόνο το 2012. 


7. Μαθητικό Φεστιβάλ Μαθητικής Δημιουργίας
Το Μαθητικό Φεστιβάλ Μαθητικής Δημιουργίας ξεκίνησε από τους νομούς Ηρακλείου και Λασιθίου αλλά πλέον υλοποιείται σε αρκετούς νομούς της Ελλάδας. Στα πλαίσια αυτού του μαθητικού φεστιβάλ υπάρχει η δυνατότητα να παρουσιαστούν έργα ψηφιακής δημιουργίας, τα οποία δημιουργήθηκαν στα πλαίσια των μαθημάτων Πληροφορικής όλων των βαθμίδων (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο) και στο πλαίσιο του μαθήματος Ερευνητικές Εργασίες (Project) των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, στο οποίο συμμετείχε εκπαιδευτικός Πληροφορικής. Είναι δυνατό να συμπεριληφθούν και έργα τα οποία δημιουργήθηκαν σε κάποια Σχολική δραστηριότητα (Περιβαλλοντική, Πολιτιστική, Αγωγής Υγείας κ.α.) ή σε κάποιο διαθεματικό/διεπιστημονικό σχέδιο συν-εργασίας μεταξύ του μαθήματος της Πληροφορικής και άλλων μαθημάτων.



8. Διαδικτυακός Εκπαιδευτικός Διαγωνισμός Ε.Ε.Ε.Π - Δ.Τ.Π.Ε.
Ο Διαδικτυακός Διαγωνισμός ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ με θέμα «Δημιουργήστε ψηφιακά, κατασκευάστε ένα website, γίνετε πρεσβευτές του τόπου σας» είναι ένας διαγωνισμός που διοργανώνει η Επιστημονική Ένωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας για τη Διάδοση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση.

Στο διαγωνισμό μπορούν να πάρουν μέρος μαθητές δημοτικού, γυμνασίου, λυκείου, με την εποπτεία-καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους. Οι κατηγορίες συμμετοχής είναι οι εξής: Πολιτισμός, Ιστορία, Άνθρωπος, Κοινωνία, Αξιοθέατα, Περιβάλλον, Οικοσύστημα (η χλωρίδα και η πανίδα του τόπου μου), Απασχόληση, Παραγωγή, Αθλητισμός, Σχολική ζωή.

To 2012 πραγματοποιήθηκε ο 4ος Διαδικτυακός Διαγωνισμός ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ και το Γενικό Λύκειο Πεντάπολης συμμετείχε με τη δημιουργία μίας ιστοσελίδας στην κατηγορία Οικοσύστημα (η χλωρίδα και η πανίδα του τόπου μου).

Ενημέρωση : Ο τελευταίος διαγωνισμός ΕΕΕΠ - ΔΤΠΕ πραγματοποιήθηκε το 2012. 


9. Διαγωνισμός Ψηφιακής καινοτομίας και επιχειρηματικότητας
Στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ennovation, οργανώνεται από το 2010 ένας αντίστοιχος ετήσιος διαγωνισμός για μαθητές Λυκείων. Ο διαγωνισμός διοργανώνεται από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος (Β. Ελλάδα), το University of Nicosia (Κύπρος) και 10 άλλα Πανεπιστήμια σε όλη την Ελλάδα. Στόχος του μαθητικού διαγωνισμού είναι να αναδειχθεί η νεανική καινοτομία και επιχειρηματικότητα στους ψηφιακούς χώρους του διαδικτύου, του κινητού κλπ. και να εκπαιδευτούν οι μαθητές λυκείου στη δόμηση του επιχειρηματικού πλάνου και στην πιθανή υλοποίηση της ψηφιακής υπηρεσίας, ηλεκτρονικού καταστήματος κλπ.


Ο διαγωνισμός αφορά τους μαθητές όλων των τάξεων των Λυκείων της χώρας ατομικά ή σε ομάδες των δύο (02) ατόμων. Η συμμετοχή στο διαγωνισμό είναι προαιρετική. Οι μαθητές καλούνται να γράψουν μια πρόταση (600-1000 λέξεις), στην οποία θα προτείνουν καινοτόμες ιδέες που αφορούν στην επιχειρηματική αξιοποίηση του διαδικτύου και άλλων νέων τεχνολογιών (όπως π.χ. κινητά τηλέφωνα τρίτης γενιάς, έξυπνοι αισθητήρες κλπ.) για νέες υπηρεσίες, έχοντας στο νου τους όχι μόνο την ελληνική αλλά και την παγκόσμια αγορά.


10. Διαγωνισμός "Βάλε το δικό σου γκολ στη βία"
Η Διεύθυνση Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, η Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση, το Εθνικό Δίκτυο Αγωγής Τηλεόρασης και το European School Radio συνδιοργανώνουν την καμπάνια κοινωνικής ευθύνης «Βάλε το δικό σου ΓΚΟΛ ΣΤΗ ΒΙΑ» ενάντια στη βία στα γήπεδα. Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές δημοτικών σχολείων ( Δ΄- Ε΄- Στ΄ δημοτικού), Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας, δημόσιων και ιδιωτικών, αλλά και ελληνόφωνων σχολικών μονάδων ή ελληνοφώνων μονάδων γλώσσας-πολιτισμού της Ομογένειας που λειτουργούν στο εξωτερικό. Οι μαθητές μπορούν να δημιουργήσουν ένα video-animation, ένα ραδιοφωνικό μήνυμα ή ραδιοφωνική εκπομπή ή μία αφίσα.


  
11. Έκθεση Μαθητικής Δημιουργίας
Στο ιστολόγιο Έκθεση Μαθητικής Δημιουργίας μπορείτε να βρείτε εργασίες μαθητών οι οποίες δημιουργήθηκαν στα μαθήματα Πληροφορικής όλων των βαθμίδων Α΄/θμιας και Β΄/θμιας Εκπαίδευσης (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο) των νομών Ρεθύμνου - Χανίων. Η έκθεση οργανώνεται από τον Σύμβουλο Πληροφορικής Δυτικής Κρήτης, Γιώργο Γώγουλο.

Παρασκευή, 1 Ιουνίου 2012

ΑΕΠΠ : Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικών Εξετάσεων 2012

Τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2012 στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον μπορούν να χαρακτηριστούν ως θέματα κλιμακούμενης δυσκολίας με αρκετά σημεία στα οποία οι μαθητές θα έπρεπε να είναι προσεκτικοί. Αν θέλετε να δείτε τις εκφωνήσεις των θεμάτων και ενδεικτικές λύσεις τους πατήστε ΕΔΩ.


Στη συνέχεια μπορείτε επίσης να διαβάσετε μερικά πρώτα σχόλια για κάθε θέμα χωριστά.

Θέμα Α
Το θέμα Α δεν είχε μεγάλο βαθμό δυσκολίας. Ωστόσο υπάρχουν ορισμένα σημεία στα οποία οι μαθητές δεν θα δώσουν μεγάλη σημασία. Έτσι στο Α2 για την πρώτη εντολή εκχώρησης οι μαθητές πρέπει να πουν ότι το περιεχόμενο είναι ΑΛΗΘΗΣ και όχι 'ΑΛΗΘΗΣ'. Τα μονά εισαγωγικά δηλαδή δεν είναι μέρος του περιεχομένου της μεταβλητής Χ. Στην δεύτερη εντολή εκχώρησης είναι λάθος οι μαθητές να γράψουν -2 και όχι -2.0. Τέλος το θέμα Α3β μάλλον θα δυσκολέψει τους μαθητές που πρέπει να αντιληφθούν τόσο τον αριθμό βημάτων της επανάληψης όσο και τα στοιχεία που πρέπει να αντιμεταθέσουν.


Θέμα Β
Το θέμα Β είναι από τα πιο εύκολα που έχουν πέσει. Το μόνο πρόβλημα που ίσως προκύψει αφορά τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει ο επιμερισμός των μονάδων κατά την βαθμολόγηση.


Θέμα Γ
Το θέμα αυτό είναι ένα από τα δυσκολότερα θέματα που έχουν πέσει σε Πανελλαδικές. Έχει αρκετά σημεία στα οποία οι μαθητές θα μπορούσαν να μπερδευτούν ενώ βέβαια υπάρχουν και τα υποθέματα Γ1 και Γ5 που είναι πάρα πολύ απλά.  Τώρα για το Γ2 πρέπει οι μαθητές να προσέξουν πάρα πολύ γιατί στην συνθήκη που υπάρχει στην ΟΣΟ πρέπει να λάβουν υπόψη τους όχι το ποσό του προϋπολογισμού αλλά την επιδότηση του έργου. Στο Γ3 πρέπει  επίσης να είναι πολύ προσεκτικοί αφού δεν είναι απαραίτητο ότι θα επιδοτηθεί κάποιο έργο (δηλαδή η επιδότηση μπορεί να είναι 0). Τέλος στο Γ4 πρέπει να αυξάνουν μετρητές και αθροίσματα μόνο αν επιδοτείται κάποιο έργο και όχι πάντοτε.


Θέμα Δ
Το θέμα Δ επίσης θεωρώ ότι είναι ένα δύσκολο θέμα. Στο Δ1α οι μαθητές θεωρώ ότι δεν είναι εξοικειωμένοι με τις μεταβλητές και θα δυσκολευτούν. Στο Δ1β είναι ένα θέμα στο οποίο οι μαθητές θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν μηνύματα πριν την εντολή ΔΙΑΒΑΣΕ για να είναι ξεκάθαρο που ακριβώς καταχωρείται το όνομα του πελάτη και που το όνομα της πόλης. Το υποθέμα Δ2 δεν νομίζω ότι παρουσίασε ιδιαίτερες δυσκολίες. Στο υποθέμα Δ3 πιστεύω ότι θα δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα αφού οι μαθητές θα υπολογίσουν ένα μέγιστο ενώ το μέγιστο μπορεί να υπάρχει σε πολλές θέσεις. Στο Δ4 οι μαθητές πρέπει να χρησιμοποιήσουν διαδικασία ενώ θα πρέπει να εμφανίζουν τα ετήσια έσοδα μέσα στην διαδικασία και όχι στο κυρίως πρόγραμμα. Τέλος στο Δ5 νομίζω ότι θα δημιουργηθεί το μεγαλύτερο πρόβλημα. Αρκετοί μαθητές θα υπολογίσουν άθροισμα για κάθε μήνα ενώ η άσκηση ζητάει να υπολογιστεί η ελάχιστη τιμή όλου του πίνακα και απλά να αναφερθεί σε ποιο μήνα αυτή συνέβη.

Τελειώνοντας θα ήθελα να ευχηθώ καλή επιτυχία σε όλους τους μαθητές που έδωσαν το μάθημα και καλή δύναμη σε όλους τους καθηγητές που θα βαθμολογήσουν τα γραπτά τις επόμενες ημέρες.

ΑΕΠΠ : Θέματα και Λύσεις Πανελλαδικών Εξετάσεων 2012

Σήμερα 01 Ιουνίου 2012 οι μαθητές εξετάστηκαν στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον.


Τα θέματα μπορείτε να τα κατεβάσετε ΕΔΩ ενώ ενδεικτικές λύσεις μπορείτε να δείτε στη συνέχεια: