Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου 2013

Α' Γυμνασίου: Εργασία 4ου Κεφαλαίου

Στα πλαίσια του 4ου κεφαλαίου του βιβλίου Πληροφορικής στην Α' Γυμνασίου, το οποίο αναφέρεται στην ιστορία της Πληροφορίας και της Πληροφορικής, καλείσαι να γράψεις ένα κείμενο για το μηχανισμό των Αντικυθήρων.


Πιο συγκεκριμένα πρέπει να κάνεις τα εξής:
  1. Να μελετήσεις τον ιστότοπο «Τα Μυστήρια του Μηχανισμού των Αντικυθήρων». 
  2. Να παρακολουθήσεις το παρακάτω ντοκιμαντέρ της ΕΤ1 για το μηχανισμό των Αντικυθήρων.




Γράψε στη συνέχεια ένα σχόλιο σε αυτό το άρθρο για το μηχανισμό των Αντικυθήρων. Μπορείς να γράψεις οτιδήποτε σου έκανε εντύπωση.


Επιπλέον οδηγίες
  1. Το συνολικό κείμενο θα πρέπει να είναι μεταξύ 50 και 80 λέξεων. 
  2. Απαγορεύεται αυστηρά η αντιγραφή έτοιμου κειμένου από το διαδίκτυο. Μία τέτοια εργασία θα μηδενιστεί.
  3. Η εργασία πρέπει να ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι 18 Οκτωβρίου.
  4. Το σχόλιο που θα γράψεις θα πρέπει να έχει στην αρχή τα αρχικά του ονόματος σου (π.χ. Σ. Ι.) 

Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου 2013

Τα 100 καλύτερα εκπαιδευτικά εργαλεία για το 2013 [Παρουσίαση]

Η Jane Hart κάνει κάθε χρόνο μία προσπάθεια, μέσα από την ιστοσελίδα της, για τον εντοπισμό των καλύτερων εργαλείων για την εκπαίδευση.


Στην προσπάθεια αυτή συμμετέχουν άτομα από όλο τον κόσμο που ασχολούνται με την εκπαίδευση και τα οποία μοιράζονται τα 10 εργαλεία που χρησιμοποιούν περισσότερο. Για το 2013 συμμετείχαν περισσότερα από 500 άτομα από 48 διαφορετικές χώρες. Τα αποτελέσματα μπορείτε να τα δείτε στην παρακάτω παρουσίαση:


Δημιουργία λαβύρινθου στο Google Blockly

Το Google Blockly είναι ένα περιβάλλον προγραμματισμού που απευθύνεται σε αρχάριους προγραμματιστές και βασίζεται στο σύρσιμο πλακιδίων με τρόπο παρόμοιο με τη γλώσσα προγραμματισμού Scratch. 


Στον επίσημο ιστότοπο του περιβάλλοντος μπορείτε να βρείτε ένα εισαγωγικό tutorial για την επίλυση ενός λαβύρινθου. Το tutorial είναι διαδραστικό, μεταφρασμένο στα Ελληνικά και αποτελείται από 10 επίπεδα κλιμακούμενης δυσκολίας. Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι, για την ολοκλήρωση κάποιων επίπεδων, υπάρχει περιορισμός στον αριθμό των blocks που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο χρήστης. Κάτι που σημαίνει ότι δεν μπορεί ο χρήστης να αρκεστεί στη χρήση απλών εντολών μετακίνησης αλλά θα πρέπει να χρησιμοποήσει και άλλες εντολές όπως π.χ. εντολές επανάληψης.

Πέμπτη, 3 Οκτωβρίου 2013

Η παρουσία μου στην πλατφόρμα Academia.edu

Η Academia.edu είναι μια πλατφόρμα που έχει στόχο το διαμοιρασμό ερευνητικών εργασιών ανάμεσα σε ακαδημαϊκούς. Μέχρι στιγμής υπάρχουν 4.664.135 ερευνητές οι οποίοι έχουν ανεβάσει 1.628.063 ερευνητικές εργασίες σε 877.304 διαφορετικά ερευνητικά αντικείμενα.


Ωστόσο δίνεται η δυνατότητα και σε ανεξάρτητους ερευνητές να ανεβάσουν τις έρευνες τους. Στα πλαίσια αυτά δημιούργησα ένα λογαριασμό στην πλατφόρμα στον οποίο θα ανεβάζω τις εισηγήσεις που κάνω σε διάφορα Συνέδρια. 

Αν θέλετε να παρακολουθείτε την ερευνητική μου δραστηριότητα πατήστε ΕΔΩ.  

GIFMaker.me: Online δημιουργία animated gif εικόνων

Η ιστοσελίδα GIFMaker.me σας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσετε online animated gif εικόνες πολύ εύκολα και πολύ γρήγορα. Η υπηρεσία δεν απαιτεί εγγραφή.


Απλά τραβήξτε φωτογραφίες με την ψηφιακή σας φωτογραφική μηχανή ή με το κινητό σας, επεξεργαστείτε τις φωτογραφίες με το Adobe Photoshop, το GIMP, το Pixlr και άλλα παρόμοια προγράμματα και στη συνέχεια δημιουργήστε μία animated gif εικόνα με το GIFMaker.me. Δείτε για παράδειγμα το αποτέλεσμα της σύνθεσης τεσσάρων εικόνων που αφορούν την Ακρόπολη.

 

Επιπλέον, μπορείτε να παίξετε ένα gif προς τα πίσω και να το αποθηκεύσετε ως ένα νέο, να αλλάξετε το μέγεθος ενός υπάρχοντος gif, ή να χωρίσετε ένα GIF σε ξεχωριστές εικόνες.

Εκπαίδευση
Η ιστοσελίδα αυτή χρησιμοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος Πολυμέσα-Δίκτυα, που διδάσκεται στη Γ' Λυκείου. Ζητήθηκε αρχικά από τους μαθητές να κατεβάσουν στον υπολογιστή τους μία animated gif εικόνα και να τη χωρίσουν. Στη συνέχεια έπρεπε να κατεβάσουν τρεις-τέσσερις εικόνες και να δημιουργήσουν μία δική τους animated gif εικόνα. 

Τετάρτη, 2 Οκτωβρίου 2013

Οι πύργοι του Ανόι

Στο βιβλίο Πληροφορικής του Γυμνασίου, στη σελίδα 181, γίνεται αναφορά στους πύργους του Ανόι που είναι ένα ενδιαφέρον μαθηματικό παιχνίδι. Στο παιχνίδι αυτό έχεις μια μικρή συλλογή από δίσκους και τρεις πασσάλους πάνω στους οποίους μπορείς να τους τοποθετήσεις (ο κάθε δίσκος έχει στη μέση μία τρύπα ώστε να τοποθετείται στον πάσσαλο). Οι δίσκοι είναι όλοι τοποθετημένοι στον αριστερό πάσσαλο σε αύξουσα σειρά ανάλογα με το μέγεθός τους. Θα πρέπει να τους μετακινήσεις στο δεξιό πάσσαλο χωρίς ποτέ όμως να βάλεις έναν μεγαλύτερο δίσκο πάνω σε έναν μικρότερο.


Αν θέλετε να δείτε περισσότερες πληροφορίες για τους πύργους του Ανόι εκτελέστε τη δραστηριότητα του σχολικού βιβλίου. Αφού κατανοήσετε τον τρόπο επίλυσης του γρίφου δοκιμάστε να ολοκληρώσετε το παρακάτω παιχνίδι.



Mark Zuckerberg : Το πραγματικό πρόσωπο πίσω από το Facebook [Ντοκιμαντέρ]

Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ είναι Αμερικανός προγραμματιστής και επιχειρηματίας, γνωστός για τη δημιουργία του Facebook μαζί με τους Ντάστιν Μόσκοβιτς, Εντουάρντο Σέβεριν και Κρις Χιούζ, συμφοιτητές του στο Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ.

 

Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε ένα ντοκιμαντέρ, το οποίο προβλήθηκε στην ΕΤ3, το οποίο εξιστορεί τη ζωή του από την παιδική του ηλικία σε ένα πολυτελές προάστιο της Νέας Υόρκης, μέχρι την ημέρα που η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε στο Χάρβαρντ. Στο ντοκιμαντέρ αποκαλύπτεται το αληθινό πρόσωπο του Mark Zuckerberg, ο οποίος ήταν ένας ιδιοφυής νεαρός διάνοια στους υπολογιστές, ικανός να συντρίψει όλους εκείνους που θα μπορούσαν να παρεμποδίσουν τις φιλοδοξίες του. 


Πηγή: Greek Documentaries