Τρίτη, 30 Νοεμβρίου 2010

Πώς δημιουργούμε ένα λογαριασμό στο Gmail; [Video]

Η ύπαρξη ενός email είναι σίγουρα ένα από τα πράγματα που καλό είναι να έχει ο κάθε μαθητής.


Δείτε λοιπόν στη συνέχεια ένα βίντεο στα Ελληνικά που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως οδηγός για τη δημιουργία ενός λογαριασμού στο Gmail.

Μαθήματα html 5.0 στα ελληνικά

Στην ιστοσελίδα wlearn.gr μπορείτε να βρείτε ένα tutorial για τη γλώσσα HTML 5.0 στα ελληνικά. Το tutorial είναι δομημένο σε ενότητες που αναφέρονται στις νέες δυνατότητες της γλώσσας όπως είναι η ετικέτα canvas. Πιστεύω ότι αποτελεί μία καλή εισαγωγή στην HTML 5.0 που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από μαθητές. 


Μία σκέψη μου είναι ότι θα ήταν καλό να κάνω κάποια μαθήματα  για την HTML 5.0 στο μάθημα της Πληροφορικής στη Β΄Λυκείου αλλά ακόμα δεν έχω σκεφτεί πώς μπορώ να το κάνω αυτό. Πιστεύω επίσης ότι η εκμάθηση της είναι μία πολύ καλή λύση για το μάθημα Προγραμματιστικά εργαλεία για το Διαδίκτυο που διδάσκεται στο ΕΠΑΛ.

Δευτέρα, 29 Νοεμβρίου 2010

ΑΕΠΠ : Το πρώτο φυλλάδιο ασκήσεων για τη δομή επανάληψης ΟΣΟ ... ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ

Μετά τη διδασκαλία της δομής επιλογής ακολουθεί η διδασκαλία της δομής επανάληψης η οποία καλύπτει τις παραγράφους 2.4.5 και 8.2. Η δομή επανάληψης εμφανίζεται στο βιβλίο με τρεις διαφορετικές μορφές από τις οποίες η πρώτη είναι η δομή ΟΣΟ ... ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ.


Επειδή η εκμάθηση επαναληπτικών δομών είναι δύσκολη για τους μαθητές προσπαθώ στο πρώτο μάθημα να ξεκαθαρίσω ορισμένες βασικές έννοιες που είναι οι εξής:

  1. Τα δομικά στοιχεία μίας δομής επανάληψης.
  2. Οι ρόλοι μεταβλητών ΠΛΗΘΟΣ και ΑΘΡΟΙΣΜΑ.
  3. Οι επαναλήψεις που ελέγχονται από μετρητή και οι επαναλήψεις που ελέγχονται σπό τιμή-φρουρό.

Θα ήθελα να τονίσω ότι δεν πρέπει εμείς, ως καθηγητές, να αναμένουμε την κατανόηση των παραπάνω εννοιών από το πρώτο ή το δεύτερο μάθημα. Η κατανόηση τους απαιτεί χρόνο και προσπάθεια και αυτό πρέπει να το τονίζουμε στους μαθητές. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να προσπαθούμε στην φάση αυτή να εξηγήσουμε εις βάθος τις έννοιες αλλά μόνο τα βασικά που αφορούν τις επαναληπτικές δομές.

Στην διδασκαλία που θα πραγματοποιήσω στην τάξη θα χρησιμοποιήσω το παρακάτω φυλλάδιο ασκήσεων.


Κυριακή, 28 Νοεμβρίου 2010

Η μονομαχία του Kasparov με τον υπολογιστή Deep Blue [Infographic]

Η μονομαχία ανάμεσα στον Kasparov και στον υπολογιστή Deep Blue έχει μείνει στην ιστορία. Δείτε στη συνέχεια ένα infographic για τη μονομαχία αυτή.


Πηγή : OnlyInfographic

Σάββατο, 27 Νοεμβρίου 2010

Μαθήματα Excel 2003 στα Ελληνικά [Videos Tutorials]

Στο κανάλι του χρήστη Yannakiz στο YouTube μπορείτε να βρείτε επτά εισαγωγικά tutorials για το Excel 2003.


Τα tutorials αυτά αφορούν διάφορα θέματα και φαίνονται στη συνέχεια:

Παρασκευή, 26 Νοεμβρίου 2010

Video2mp3 : Δωρεάν μετατροπή video σε mp3

Αν θέλετε να μετατρέψετε αρχεία από YouTube, MyVideo, Clipfish, Sevenload, Dailymotion, MySpace σε MP3 τότε μία πολύ καλή online εφαρμογή είναι η Video2mp3. Η υπηρεσία αυτή είναι γρήγορη, δωρεάν, και δεν απαιτεί καμία εγγραφή.


Αρχικά εισάγετε τη διεύθυνση από οποιαδήποτε YouTube, MyVideo, Clipfish, Sevenload, Dailymotion ή MySpace σελίδα, κάνετε κλικ στο «Convert» και η εφαρμογή θα τραβήξει γρήγορα το flash βίντεο και θα βγάλει τον ήχο σε αρχείο MP3 που μπορείτε να κατεβάσετε. Ανάλογα βέβαια με το μέγεθος του αρχείου, μπορεί να πάρει λίγο χρόνο για να κατεβάσετε το αρχείο.

Κάτι επίσης που θα σας φανεί πολύ βολικό είναι τα Firefox και Google Chrome Extensions. Η εγκατάσταση αυτών των extensions προσθέτει σε κάθε υποστηριζόμενη σελίδα δύο link με τα οποία μπορείτε γρηγορότερα να κατεβάσετε τον ήχο που επιθυμείτε.

Εκπαίδευση
Θεωρώ ότι η παραπάνω εφαρμογή μπορεί να φανεί εξαιρετικά χρήσιμη στην τάξη όταν τα παιδιά καλούνται να δημιουργήσουν πολυμεσικές εφαρμογές ή εφαρμογές που απαιτούν την ενσωμάτωση ήχου. Εξάλλου όλοι οι μαθητές χρησιμοποιούν το YouTube για να ακούνε τραγούδια και δεν θα είναι δύσκολο να χρησιμοποιήσουν αυτή την εφαρμογή είτε στην τάξη είτε στο σπίτι τους.

Η εργασία στο ToonDoo για το σχολικό έτος 2010 - 2011

Στα πλαίσια της γνωριμίας των μαθητών της Α' Λυκείου με διάφορες εφαρμογές ξεκινήσαμε σε αυτή τη φάση την ενασχόληση μας με την web 2.0 εφαρμογή ToonDoo. Με την εφαρμογή αυτή μπορεί κάποιος να δημιουργήσει ένα comic.


Μετά από μία διδακτική ώρα παρουσίασης του προγράμματος και ενασχόλησης των μαθητών με αυτό καλούνται στις επόμενες δύο ώρες να δημιουργήσουν ένα comic εκπαιδευτικού περιεχομένου. Αναλυτικά την εκφώνηση της εργασίας μπορείτε να δείτε παρακάτω:


Περισσότερες πληροφορίες για το ToonDoo έχω παρουσιάσει στα παρακάτω άρθρα:
  1. Ένα φύλλο εργασίας για το ToonDoo,
  2. Ένας οδηγός για το ToonDoo,
  3. Παρουσίαση του προγράμματος,
  4. Ενδεικτικές εργασίες μαθητών το 2009

Πέμπτη, 25 Νοεμβρίου 2010

Η εργασία στο Windows Movie Maker για το σχολικό έτος 2010 - 2011

Αυτή τη στιγμή στη Β' Λυκείου διδάσκω το Windows Movie Maker. Έχω αφιερώσει μία ώρα σε παρουσίαση των δυνατοτήτων του προγράμματος ενώ άφησα στους μαθητές αρκετό χρόνο να πειραματιστούν με το νέο για αυτούς πρόγραμμα. Το video που χρησιμοποίησα μπορείτε να το δείτε σε παλαιότερο άρθρο μου.


Στις επόμενες δύο ώρες οι μαθητές θα δημιουργήσουν ένα video από εικόνες πάνω σε συγκεκριμένα θέματα εκπαιδευτικού περιεχομένου όπως είναι τα 7 θαύματα του αρχαίου κόσμου. Την εκφώνηση της εργασίας μπορείτε να δείτε στη συνέχεια.


Μετά την ολοκλήρωση των video θα αναρτήσω ενδεικτικές εργασίες μαθητών μου.

Τρίτη, 23 Νοεμβρίου 2010

Σημειώσεις Kturtle για τη Γ' Γυμνασίου

Ένα εναλλακτικό περιβάλλον που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στην Γ' Γυμνασίου είναι το kturtle. Το περιβάλλον είναι πλήρως μεταφρασμένο στα ελληνικά, υποστηρίζει τη χρήση ελληνικών εντολών ενώ τρέχει τόσο σε περιβάλλον Windows όσο και σε περιβάλλον Linux.


Αν το περιβάλλον σας αρέσει και επιθυμείτε να το χρησιμοποιήσετε υπάρχουν σημειώσεις, φτιαγμένες από τον καθηγητή Πληροφορικής Νίκο Δελή, για ολόκληρο το 2ο κεφάλαιο που διδάσκεται στην Γ' Γυμνασίου. Για να τις κατεβάσετε πατήστε ΕΔΩ.



Κυριακή, 21 Νοεμβρίου 2010

Εκπαιδευτικά videos για το Microworlds Pro

Στο κανάλι του χρήστη bpkvlseLPBP στο YouTube μπορείτε να βρείτε videos για το Microworlds Pro. Τα videos ασχολούνται με όλη την ύλη του 2ου κεφαλαίου, εκτός από τη δομή επιλογής, και είναι τα εξής:

Εισαγωγή στο Microworlds Pro


Εντολή Δείξε


Εντολές Φράση - Ανακοίνωση - Ερώτηση


Εντολές μετακίνησης - Εντολή επανάληψης


Διαδικασίες


Μεταβλητές


Εκπαίδευση
Θα έλεγα ότι τα παραπάνω videos θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από τους μαθητές όταν μελετούν στο σπίτι αφού περιέχουν σε σύντομο χρόνο όλη τη διδαχθείσα ύλη. Ωστόσο θεωρώ ότι δεν είναι κατάλληλα για τη τάξη αφού περιέχουν πολλή πληροφορία που δεν είναι εύκολο να αφομοιώσουν οι μαθητές όταν δεν γνωρίζουν το αντικείμενο.

Σάββατο, 20 Νοεμβρίου 2010

Τα μέρη ενός IDE σκληρού δίσκου

Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε ένα video που αναφέρεται στα μέρη από τα οποία αποτελείται ένας IDE σκληρός δίσκος


Εκπαίδευση
To video αυτό μπορεί να φανεί χρήσιμο όταν διδάσκετε hardware στην Α' Λυκείου. Μπορείτε επίσης να το παρουσιάσετε σε αντίστοιχα μαθήματα που κάνετε στο Γυμνάσιο. Φυσικά η τεχνολογία IDE έχει αντικατασταθεί από την τεχνολογία SATA αλλά δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το γεγονός ότι οι περισσότεροι υπολογιστές που υπάρχουν έχουν ακόμα τέτοιους σκληρούς δίσκους. Σε επόμενο άρθρο θα προσπαθήσω να βρω κάτι αντίστοιχο και για SATA σκληρούς δίσκους.

Ξέρεις ποιος σε παρακολουθεί; - Infographic

Αν και ζούμε σε μία εποχή που κυριαρχεί στη ζωή μας ο "Μεγάλος Αδελφός" υπάρχει πλήθος ανθρώπων που δεν μπορούν ακόμα να το συνειδητοποιήσουν. Δείτε στη συνέχεια ένα infographic που προσπαθεί να αναδείξει τον βαθμό παρακολούθησης των ενεργειών μας.

Google privacy infograhic: your privacy on the internet.


Πηγή : WordStream Internet Marketing

Εκπαίδευση
Τέτοια infographics μπορούν να χρησιμοποιηθούν όταν θέλουμε να αλλάξουμε τη στάση των μαθητών μας πάνω σε θέματα που αφορούν τις Νέες Τεχνολογίες και τον τρόπο που πρέπει να τις χρησιμοποιούμε.

Πέμπτη, 18 Νοεμβρίου 2010

Διαγώνισμα Α' Τριμήνου στην Α' Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2010-2011

Ο Νοέμβριος είναι ο μήνας των διαγωνισμάτων. Σήμερα λοιπόν έβαλα το πρώτο μου διαγώνισμα στο μάθημα της Πληροφορικής στην Α' Γυμνασίου. Το διαγώνισμα αυτό ήταν επαναληπτικό και αφορούσε τα κεφάλαια 5, 7 και 8.


Θα ήθελα στο σημείο αυτό να πω μερικά πράγματα για τον τρόπο με τον οποίο χειρίζομαι ένα διαγώνισμα. Πρώτα απ' όλα δεν αποτελεί για μένα το μοναδικό κριτήριο ή και το βασικό κριτήριο για την τελική βαθμολογία των μαθητών. Είναι περισσότερο ένα εργαλείο που επιθυμώ να το χρησιμοποιήσω με διαφορετικό τρόπο. Ο τρόπος αυτός έχει να κάνει με το τα πράγματα που επιθυμώ να πετύχω.

Τα πράγματα λοιπόν αυτά είναι τα εξής:

  1. Να δηλώσω ξεκάθαρα ότι η παπαγαλία είναι για την Πληροφορική κάτι ξένο. 
  2. Να δείξω, από την αρχή ακόμα, ότι οι απαιτήσεις μου από τους μαθητές είναι υψηλές.
  3. Να καλλιεργήσω την κριτική ικανότητα των μαθητών και
  4. Να φανεί ότι η εκμάθηση της Πληροφορικής είναι στενά συνδεδεμένη με προβλήματα που  συναντούν σε καθημερινή βάση στην ζωή τους.

Σίγουρα κάποιοι από εσάς θα αναρωτηθούν για τα αποτελέσματα των μαθητών και θα πουν ότι θα θέματα είναι δύσκολα. Συμφωνώ μαζί τους ότι τα θέματα είναι δύσκολα και δηλώνω ότι τα αποτελέσματα των μαθητών δεν ήταν καλά. Αλλά πιστεύω ακράδαντα ότι πρέπει να απαγκιστρωθούμε από την λογική των διαγωνισμάτων ως μέσου καθολικής αξιολόγησης των μαθητών. Πρέπει να επιτρέψουμε στους μαθητές μας να κάνουν λάθη και να αποτύχουν.

Την επόμενη λοιπόν φορά που θα κάνουμε μάθημα θα προσπαθήσω να συζητήσω μαζί τους τα θέματα αυτά. Δεν θα τους πω ότι είμαι δυσαρεστημένος από την προσπάθεια τους, όπως έκανα τις περισσότερες φορές μέχρι σήμερα. Θα προσπαθήσω να αναδείξω το λάθος ως κάτι που μας βοηθάει να γίνουμε καλύτεροι.

Ίσως κάποιοι να αναρωτηθείτε ότι όλα αυτά δεν θα έχουν αποτέλεσμα. Θα συμφωνήσω μαζί σας ότι αυτά που θα πω δεν θα έχουν άμεσο αποτέλεσμα αλλά έχω παρατηρήσει ότι όταν επιμένεις έχεις πολλαπλά οφέλη στο μέλλον. Αυτή άλλωστε είναι και η μοίρα ενός καθηγητή. Να επιμένει, να αποτυγχάνει και να ακούει καλά λόγια μόνο μετά από αρκετά χρόνια.

Θα ήθελα να γράψω και άλλα πράγματα αλλά δεν θέλω να σας κουράσω. Το διαγώνισμα λοιπόν μπορείτε να το δείτε παρακάτω:


Τετάρτη, 17 Νοεμβρίου 2010

ΑΕΠΠ : Ένα δοκιμαστικό τεστ στη δομή επιλογής

Έχω ολοκληρώσει τα μαθήματα που αφορούν τη δομή επιλογής και αύριο θα δώσω στα παιδιά ένα δοκιμαστικό τεστ πάνω στη δομή επιλογής. Στο τεστ αυτό ο κάθε μαθητής δουλεύει μόνος του αλλά μπορεί να έχει τις λύσεις των φυλλαδίων 11-15 που έχουμε κάνει σε προηγούμενα μαθήματα όπως μπορεί να συμβουλεύεται και το βιβλίο. Επίσης αν υπάρχει μεγάλο πρόβλημα μπορεί να ζητήσει και τη βοήθεια μου. Στο επόμενο μάθημα οι μαθητές θα γράψουν ένα κανονικό επαναληπτικό τεστ πάνω στη δομή επιλογής.

Το δοκιμαστικό αυτό τεστ μπορείτε να το δείτε παρακάτω:


Τρίτη, 16 Νοεμβρίου 2010

Εργασίες μαθητών στο Prezi για το 2010

Στα πλαίσια του μαθήματος Εφαρμογές Υπολογιστών που διδάσκω στην Α' Λυκείου οι μαθητές των δύο τμημάτων που έχω υλοποίησαν μία εργασία στο Prezi. Σε προηγούμενο άρθρο μπορείτε να διαβάσετε την εκφώνηση της εργασίας ενώ στη συνέχεια υπάρχουν ενδεικτικά κάποιες από τις εργασίες των μαθητών:

Τμήμα Α1

Εργασία των μαθητών: Βρέττας Χρήστος, Κιοσσές Απόστολος



Εργασία των μαθητών : Γιαννούλης Νίκος, Δεληγιάννης Δημήτρης



Εργασία των μαθητών : Κηπουρός Σωτήρης, Βαΐδου Βίκη, Γκάλιος Κων/νος, Κοκολιός Γιώργος



Εργασία των μαθητριών : Μάντσιου Έλενα, Μαλάκου Βασιλική



Εργασία των μαθητών : Κώρη Έμυ, Μπαλτζή Ιωάννα, Μανδάνας Δημήτρης, Κίναλης Τόλης



Τμήμα Α2
 
Εργασία των μαθητών : Χουχούλης Μάριος, Ντίκος Αποστόλης, Μπούρδα Βίκη, Τσιρίκα Ελίνα

Εργασία των μαθητριών : Παρζιάλη Μαρία, Μπίμπαλα Βιβή, Μπαμπατζιάνη Βίκη, Μπάρμπα Κων/να


Η λίστα θα ενημερωθεί σύντομα ...

Δευτέρα, 15 Νοεμβρίου 2010

Αυτό θα είναι το τέταρτο μάθημα για τη δομή επιλογής. Σε αυτό θα γίνει ειδική αναφορά σε ασκήσεις που περιέχουν κλιμακωτές χρεώσεις ενώ θα γίνει και ειδική αναφορά σε διαγράμματα ροής που περιέχουν δομές επιλογής. Θα ήθελα στο σημείο αυτό να τονίσω ότι δεν υπάρχει τρόπος να ξέρουμε αν μία χρέωση είναι κλιμακωτή και συνεπώς θα πρέπει να αναφέρεται ρητά στην εκφώνηση της άσκησης. Το φυλλάδιο ασκήσεων που θα χρησιμοποιήσω στη τάξη φαίνεται στη συνέχεια:


Κυριακή, 14 Νοεμβρίου 2010

Μερικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζουμε για την CSS [Infographic]

Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε ένα infographic που περιέχει στοιχεία για την ιστορική διαδρομή της γλώσσας CSS από την εμφάνιση της το 1995 αλλά και επεξηγήσεις ορισμένων χαρακτηριστικών της γλώσσας (κάντε κλικ στην εικόνα για να δείτε ολόκληρο το infographic).



Σάββατο, 13 Νοεμβρίου 2010

Ένα video για το κακόβουλο λογισμικό

Δείτε ένα πολύ ωραίο video για το κακόβουλο λογισμικό από την εταιρεία Wydea μεταφρασμένο στα ελληνικά. Στο video αυτό στους ιούς, τα σκουλήκια και τους δούρειους ίππους.


Εκπαίδευση
Είναι νομίζω ένα χρήσιμο και σύντομο video που μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά την διδασκαλία του 7ου κεφαλαίου στην Α' Γυμνασίου. Έχω προτείνει και άλλο υλικό για το θέμα αυτό σε προηγούμενα άρθρα οπότε μπορείτε να διαλέξετε ότι βολεύει εσάς.

Το σύστημα διαχείρισης περιεχομένου Joomla [Παρουσίαση]

Το σύστημα διαχείρισης περιεχομένου Joomla είναι ένα από τα δημοφιλέστερα CMS λογισμικά. Πιο συγκεκριμένα είναι ένα λογισμικό το οποίο χρησιμοποιείται για την οργάνωση, ταξινόμηση και αρχειοθέτηση πληροφοριών. Στην ουσία χρησιμοποιείται για τη δημιουργία μίας υποδομής πάνω στην οποία θα στηθεί ένας δυναμικός δικτυακός τόπος.


Δείτε στη συνέχεια μία παρουσίαση για το σύστημα διαχείρισης περιεχομένου Joomla η οποία υλοποιήθηκε από τον καθηγητή Πληροφορικής Νίκο Μιχαηλίδη στα πλαίσια εισήγησης του για ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ).


Εκπαίδευση
Το σύστημα διαχείρισης περιεχομένου Joomla μπορεί να χρησιμοποιηθεί από έναν καθηγητή για την δημιουργία της προσωπικής του ιστοσελίδας ή της ιστοσελίδας του σχολείου του. Παρέχει πολλές δυνατότητες ενώ έχει και μεγάλη υποστήριξη. Ίσως να κάνω μία αναφορά στο μάθημα της Β' Λυκείου όταν θα μιλάω για δημιουργία ιστοσελίδων. Επίσης νομίζω ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα Προγραμματιστικά εργαλεία για το Διαδίκτυο που διδάσκεται στο ΕΠΑΛ.

Ένα video γνωριμίας με το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα

Δείτε στη συνέχεια ένα video γνωριμίας με το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού κώδικα (ΕΛ / ΛΑΚ):


Εκπαίδευση
Το video αυτό θα το χρησιμοποιήσω σε μία σειρά μαθημάτων που θα κάνω στην Α' Λυκείου και η οποία θα αφορά το Linux και το Open Office. Επειδή ακόμα αναζητώ υλικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην τάξη θα ήμουν ευγνώμων σε κάθε δική σας πρόταση.

Πέμπτη, 11 Νοεμβρίου 2010

ΑΕΠΠ : Το τρίτο φυλλάδιο ασκήσεων για τη δομή επιλογής

Στα δύο πρώτα μαθήματα λύσαμε ασκήσεις και προγράμματα που αφορούσαν την απλή και τη σύνθετη δομή επιλογής. Στο τρίτο μάθημα θα ασχοληθούμε με την πολλαπλή επιλογή και τις εμφωλευμένες δομές επιλογής.

Το φυλλάδιο ασκήσεων που θα χρησιμοποιηθεί στην τάξη μπορείτε να το δείτε παρακάτω:


Τρίτη, 9 Νοεμβρίου 2010

Το μέγεθος του Internet - Infographic

Ένα καταπληκτικό infographic για το μέγεθος του Internet μπορείτε να δείτε στη συνέχεια


Πηγή : TheRoxor

Εκπαίδευση
Είναι νομίζω φανερό ότι θεωρώ τα infographics ένα πολύ καλό εργαλείο αφού συνοψίζουν με πολύ ωραίο τρόπο στοιχεία για ένα συγκεκριμένο θέμα. Θα ήθελα βέβαια σε κάποια φάση να υπήρχε η δυνατότητα και ο χρόνος για να δημιουργήσω κάποια παρόμοια infographics που θα είναι στην ελληνική γλώσσα.

Δευτέρα, 8 Νοεμβρίου 2010

ΑΕΠΠ : Ένα ακόμα φυλλάδιο ασκήσεων για τις βασικές δομές επιλογής

Στο προηγούμενο μάθημα είχα κάνει μία εισαγωγή στην απλή και σύνθετη δομή επιλογής. Το φυλλάδιο ασκήσεων που έδωσα στους μαθητές περιείχε εισαγωγικές ασκήσεις στη δομή επιλογής και κάποια ενδεικτικά προβλήματα. 

Στο μάθημα αυτό θα λύσουμε κάποια επιπλέον προγράμματα που αφορούν την απλή και σύνθετη δομή επιλογής. Τα προγράμματα αυτά είναι κλιμακούμενης δυσκολίας και στόχο έχουν να εξετάσουν διαφορετικές περιπτώσεις (ασκήσεις με μία απλή ΑΝ, με μία σύνθετη ΑΝ, με περισσότερες ΑΝ και άλλες). Επίσης υπάρχει μία άσκηση πολλαπλών επιλογών η οποία θα λυθεί στο σχολείο και αποτελεί μία εισαγωγή σε αυτά που θα κάνουμε στο επόμενο μάθημα.

Κάτι που θέλω να τονίσω είναι η προσπάθεια που κάνω να υπάρχουν προγράμματα τα οποία δεν είναι τυποποιημένα και που αφορούν πραγματικά προβλήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε. Πιστεύω ότι έτσι οι μαθητές σκέφτονται περισσότερο και κατά συνέπεια μαθαίνουν καλύτερα.

>

Σάββατο, 6 Νοεμβρίου 2010

Πως λειτουργεί η μηχανή αναζήτησης Google;

Όλοι χρησιμοποιούμε σε καθημερινή βάση τη μηχανή αναζήτησης Google. Ποια είναι όμως η διαδικασία που λαμβάνει χώρα ώστε να μας επιστρέφονται σχεδόν αυτόματα τα αποτελέσματα; Αν σας ενδιαφέρει η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα δείτε μία πολύ καλή παρουσίαση σε flash.


Πέρα από την παρουσίαση βήμα-βήμα της λειτουργίας της αναζήτησης μπορείτε να δείτε και τα πιο σημαντικά γεγονότα που συνέβησαν στα 10 χρόνια της ιστορίας της Google από το 1997 μέχρι το 2007.

Εκπαίδευση
Είναι πιστεύω καλό να γνωρίζουμε όχι μόνο να χρησιμοποιούμε κάποιες εφαρμογές αλλά να γνωρίζουμε και πως αυτές λειτουργούν. Έτσι μόνο θα ξεφύγουμε από την διδασκαλία της απλής χρήσης των Η/Υ ως εργαλείο για τις άλλες επιστήμες και θα ασχοληθούμε πραγματικά με την επιστήμη μας. Εκεί κρύβεται η μαγεία του μαθήματος και πρέπει σιγά-σιγά να μεταφέρουμε τη μαγεία αυτή και στους μαθητές μας.

Παρασκευή, 5 Νοεμβρίου 2010

Δείτε στη συνέχεια ένα infographic το οποίο παρουσιάζει τους διαφορετικούς τύπους διαφόρων μερών του υπολογιστή.


Τα μέρη αυτά είναι τα εξής : hard drives, ram, ports, cpu sockets, power connectors και άλλα (Κάντε κλικ για να δείτε το infographic σε πλήρες μέγεθος).


Πέμπτη, 4 Νοεμβρίου 2010

ΑΕΠΠ : Ένα φυλλάδιο ασκήσεων για τις βασικές δομές επιλογής

Σήμερα μπήκα για πρώτη φορά στη δομή επιλογής. Στο πρώτο αυτό μάθημα αναφέρθηκα στην απλή μορφή (ΑΝ ... ΤΟΤΕ ... ΤΕΛΟΣ_ΑΝ) και στη σύνθετη μορφή (ΑΝ ... ΤΟΤΕ ... ΑΛΛΙΩΣ ... ΤΕΛΟΣ_ΑΝ). Έδωσα ιδιαίτερη σημασία στην κατανόηση των βασικών εννοιών χρησιμοποιώνας απλές ασκήσεις αλλά και ασκήσεις εκτέλεσης κώδικα. Στο τέλος της ώρας λύσαμε και ένα πρώτο πρόγραμμα. 

Το φυλλάδιο ασκήσεων που χρησιμοποίησα φαίνεται παρακάτω. Από τις ασκήσεις που υπάρχουν οι μισές λύνονται κατά τη διάρκεια της ώρας και οι υπόλοιπες λύνονται από τους μαθητές στο σπίτι.


Τετάρτη, 3 Νοεμβρίου 2010

Τρία videos για τα λειτουργικά συστήματα

Ορισμένα πολύ καλά videos σε σχέση με τα λειτουργικά συστήματα μπορείτε να βρείτε στην ενότητα  Επιστήμη - Τεχνολογία της εκπαιδευτικής τηλεόρασης. Ανάμεσα σε αυτά υπάρχουν τρία videos που έχουν σχέση με τα λειτουργικά συστήματα και τα οποία μπορείτε να δείτε στη συνέχεια :

Το λογισμικό - Λειτουργικά συστήματα μέχρι το MS-DOS (παραγωγή 2008)


Το λογισμικό - Λειτουργικά συστήματα με γραφικό περιβάλλον (παραγωγή 2008)


Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές - Λογισμικό - Software (παραγωγή 2006)


Εκπαίδευση
Τα παραπάνω videos είναι πολύ κατανοητά και έχουν το μεγάλο πλεονέκτημα ότι είναι στα ελληνικά. Θα τα χρησιμοποιήσω κατά την διδασκαλία των λειτουργικών συστημάτων στην Α' Γυμνασίου (κεφάλαια 5 και 6 του βιβλίου). Αυτό που θα κάνω δηλαδή είναι να δείξω σε πρώτη φάση τα videos και στη συνέχεια να δούμε κάποια πράγματα πάνω στον υπολογιστή όπως π.χ. ποια είναι τα μέρη ενός παραθύρου, πως ανοίγω πολλά παράθυρα, τι εφαρμογές είναι εγκατεστημένες στους υπολογιστές του εργαστηρίου και άλλα.

Τρίτη, 2 Νοεμβρίου 2010

ΑΕΠΠ : Ένα φυλλάδιο ασκήσεων για την ενότητα 8.1

Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε το 11ο φυλλάδιο ασκήσεων που δόθηκε σήμερα στους μαθητές. Είναι ένα φυλλάδιο που στόχο έχει να κατανοήσουν οι μαθητές όσο καλύτερα γίνεται τις λογικές εκφράσεις. Αφιερώνεται μια ολόκληρη διδακτική ώρα στο θέμα αυτό γιατί έχω παρατηρήσει τα προηγούμενα χρόνια ότι οι μαθητές είχαν αρκετές αδυναμίες. Όχι βέβαια σε συνθήκες όπως Βάρος > 5 αλλά σε λίγο πιο σύνθετες ή σε συνθήκες που επεριέχουν και χαρακτήρες.


Δευτέρα, 1 Νοεμβρίου 2010

Η εργασία στο Prezi για το σχολικό έτος 2010 - 2011

Την προηγούμενη εβδομάδα χρησιμοποίησα ένα φυλλάδιο εργασίας για την εκμάθηση του Prezi. Τις επόμενες δύο διδακτικές ώρες τα παιδιά θα υλοποιήσουν μία εργασία με την εφαρμογή αυτή. Για την υλοποίηση της εργασίας επιλέχθηκαν τέσσερα infographics από τα οποία θα αντλήσουν οι μαθητές τις  απαραίτητες πληροφορίες. Το ένα από αυτά αφορά 7 παρεµβάσεις που µπορούν να γίνουν σ’ ένα σπίτι για να γίνει πιο φιλικό στο περιβάλλον.


Ωστόσο η καινοτομία στην εργασία αυτή είναι ότι η δημιουργία της παρουσίασης θα γίνει συνεργατικά με χρήση της υπηρεσίας Prezi Meeting που έχω παρουσιάσει είσης σε προηγούμενο άρθρο.

Δείτε και το παρακάτω φυλλάδιο για μία πιο αναλυτική παρουσίαση της εργασίας:


Πηγή : newspaper-infographics