Δευτέρα, 30 Απριλίου 2012

Διαγωνισμός Δημιουργίας Παιγνιδιού με το Kodu

Διαγωνισμό δημιουργίας παιχνιδιού (Game Design – Kodu) με θέμα “Προστασία του Περιβάλλοντος” διοργανώνουν ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ) και η Microsoft στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας e-Skills Week 2012”, που τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.


Ποιοι μπορούν να πάρουν μέρος;
Στο διαγωνισμό μπορούν να συμμετέχουν νέοι - ατομικά ή σε ομάδες (σε κάθε ομάδα μπορούν να συμμετέχουν μέχρι και 3 νέοι) και θα πρέπει να είναι μαθητές επιπέδου Β’, Γ’ Γυμνασίου, Α’, Β’ Λυκείου.


Μέχρι πότε μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή;
Για τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό, οι ενδιαφερόμενοι νέοι/ομάδες θα πρέπει να αποστείλουν συμπληρωμένη τη Δήλωση Συμμετοχής, μέχρι τις 4/5/2012, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: Mathisi@microsoft.com. Οι διαγωνιζόμενοι νέοι/ομάδες θα πρέπει να αποστείλουν τη συμμετοχή τους σε μορφή παιχνιδιού Kodu μέχρι τις 21 Μαΐου 2012, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: Mathisi@microsoft.com με την ένδειξη: “Για το διαγωνισμό Δημιουργίας Παιγνιδιού Kodu” ή να το αναρτήσουν μέσω του Skydrive και να στείλουν την υπερσύνδεση (για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα http://windows.microsoft.com/el-GR/skydrive/home).


Αίτηση Συμμετοχής
Τη δήλωση συμμετοχής μπορείτε να την βρείτε πατώντας εδώ.


Πότε θα γίνει η αξιολόγηση των παιχνιδιών;
Οι τελικές παρουσιάσεις θα αξιολογηθούν από 22 -25 Μαΐου 2012 από στελέχη δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, σχετικών με την εκπαίδευση και εμπειρογνώμων στο Kodu. 


Σχετικό Υλικό
Σχετικό υλικό και οδηγοί χρήσης για τη χρήση και τη διδασκαλία του Kodu είναι διαθέσιμοι στους παρακάτω συνδέσμους:
  1. Για να κατεβάσετε το Kodu επισκεφτείτε την ιστοσελίδα http://www.kodugamelab.com
  2. Για να κατεβάσετε το Kodu απευθείας μαζί με άλλα δωρεάν εργαλεία για την εκπαίδευση παρακαλούμε κατεβάστε το Learning Suite πατώντας εδώ
  3. Για να κατεβάσετε υλικό και βίντεο πατήστε εδώ
  4. ή/και επισκεφτείτε την ιστοσελίδα http://www.koduplay.gr/ 

Πηγή: ΣΕΠΕ

Κυριακή, 29 Απριλίου 2012

Υπολογιστική σκέψη : Μία σύγχρονη ψηφιακή δεξιότητα για όλους

Η υπολογιστική σκέψη (CT) αναφέρεται σε ένα σύνολο δεξιοτήτων γενικά εφαρμόσιμο που όλοι, όχι μόνο οι επιστήμονες των υπολογιστών, θα ήταν πρόθυμοι να μάθουν και να χρησιμοποιούν. Είναι λοιπόν μια θεμελιώδης δεξιότητα για όλους, όχι μόνο για τους επιστήμονες της πληροφορικής. Όσον αφορά τις ικανότητες του κάθε παιδιού στη γραφή, την ανάγνωση και την αριθμητική θα πρέπει να προσθέσουμε και την υπολογιστική σκέψη.


Η υπολογιστική σκέψη περιλαμβάνει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
  1. Διατύπωση προβλημάτων με έναν τέτοιο τρόπο που θα μας δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε έναν υπολογιστή και άλλα εργαλεία για την επίλυση τους.
  2. Οργάνωση και ανάλυση δεδομένων με έναν λογικό τρόπο.
  3. Αναπαράσταση δεδομένων μέσω αφαιρέσεων, όπως μοντέλα και προσομοιώσεις.
  4. Αυτοματοποίηση λύσεων μέσω της αλγοριθμικής σκέψης.
  5. Εντοπισμός, ανάλυση και εφαρμογή πιθανών λύσεων με στόχο την επίτευξη του πλέον αποτελεσματικού συνδυασμού βημάτων και πόρων.
  6. Γενίκευση και μεταφορά αυτής της διαδικασίας επίλυσης προβλημάτων σε μια ευρεία ποικιλία προβλημάτων.

Δείτε και το παρακάτω video για μία εισαγωγή στην έννοια της υπολογιστικής σκέψης.


και ένα video από την Jeanette Wing για την υπολογιστική σκέψη


Περισσότερες πληροφορίες, για να διδάξετε την έννοια της υπολογιστικής σκέψης στην τάξη, μπορείτε να βρείτε:
  1. Στην ιστοσελίδα του ISTE για την υπολογιστική σκέψη,
  2. Σ' ένα πολύ όμορφο κείμενο για την υπολογιστική σκέψη από την Jeanette Wing, το οποίο έχει μεταφραστεί από το Δημήτρη Νικολό,
  3. Στην ιστοσελίδα της Google για την υπολογιστική σκέψη,
  4. Σε εισαγωγικές δραστηριότητες, σε παιχνιώδη μορφή, για την υπολογιστική σκέψη,
  5. Στην ιστοσελίδα του πανεπιστημίου Carnegie Mellon για την υπολογιστική σκέψη.

Σάββατο, 28 Απριλίου 2012

Δραστηριότητες για τη διδασκαλία της υπολογιστικής σκέψης

Στην ιστοσελίδα Τhinking Μyself μπορείτε να βρείτε δραστηριότητες για να κάνετε μία μικρή εισαγωγή στην έννοια της Υπολογιστικής Σκέψης (Computational Thinking). Οι δραστηριότητες αναφέρονται στις εξής πολύ βασικές έννοιες : decomposition, patterns, abstraction και algorithms.


Τετάρτη, 25 Απριλίου 2012

Το υλικό του υπολογιστή με εικόνες

Θέλετε να διδάξετε το υλικό του υπολογιστή με απλά λόγια; Έχετε ξεμείνει μήπως με κάποιο από τα αρχαιολογικά βιβλία "Συντήρηση Η/Υ" που δίνονται στα ΕΠΑΛ; Είναι δύσκολο να μιλάει κανείς για Windows... 98 το 2012. Για να μην πούμε ότι δεν είναι δυνατόν να διδάξετε συντήρηση λογισμικού (στο οποίο ουσιαστικά αναφέρεται το μάθημα) χωρίς να διδάξετε πρώτα το υλικό του υπολογιστή. Καθώς το αντίστοιχο μάθημα καταργήθηκε μαζί με τα ΤΕΕ, αναγκαστικά η ύλη του συνδυάζεται με αυτή του μαθήματος της συντήρησης.


Σε κάθε περίπτωση όμως, αν θέλετε ένα οδηγό στα εσωτερικά του PC - και μάλιστα γραμμένο με ενδιαφέροντα και γλαφυρό τρόπο - κατεβάστε την πρώτη έκδοση του παρακάτω φυλλαδίου, που είναι δημιουργία του καθηγητή Μανώλη Κιαγιά:


Μελλοντικά το κείμενο θα εμπλουτιστεί με:
  1. Πως λειτουργεί - Αρχές λειτουργίας των βασικών εξαρτημάτων του Η/Υ 
  2. Εγκατάσταση και Συντήρηση Λογισμικού

Το κείμενο διατίθεται φυσικά με άδεια Creative Commons και αν θέλετε να το τροποποιήσετε μπορείτε να το κατεβάσετε σε μορφή odt από εδώ.

Πηγή: freebsdgr

Τρίτη, 24 Απριλίου 2012

Το Λύκειο Πεντάπολης στο 4ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Φέτος για πρώτη φορά το Γενικό Λύκειο Πεντάπολης συμμετείχε στο 4ο μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής με μία ομάδα 7 μαθητών και θέμα τη δημιουργία ενός wiki για 10 online προγράμματα επεξεργασίας εικόνας.


Η εργασία αυτή πέρασε στη δεύτερη φάση του 4ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής και θα παρουσιαστεί στην κεντρική σκηνή την Τρίτη 8 Μάΐου 2012. Στην τελική φάση του συνεδρίου θα παρουσιαστούν συνολικά 95 εργασίες και 56 e-Posters.

Πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές για την προσπάθεια τους και πάντα να έχουν στην ζωή τους τέτοιες επιτυχίες.

Δευτέρα, 23 Απριλίου 2012

Σε προηγούμενο άρθρο είχα κάνει αναφορά στην περίληψη της εισήγησης μου στο 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής της Πληροφορικής που πραγματοποιήθηκε στη Φλώρινα 20-22 Απριλίου 2012.


Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε το αρχείο που χρησιμοποίησα κατά την παρουσίαση της έρευνας.



Ο στόχος του παιχνιδιού TreasureHunter είναι να οδηγήσετε έναν πειρατή, με χρήση απλών εντολών, στον θησαυρό. Σε κάθε πίστα πρέπει να σύρετε τις εντολές, από τον πίνακα που βρίσκεται πάνω δεξιά, στην κύρια περιοχή εντολών (Main Command) που βρίσκεται στο κάτω μέρος της οθόνης. Στη συνέχεια πατάτε το πλήκτρο εκτέλεση (Execute) για να ακολουθήσει ο πειρατής τις εντολές σας. Μπορείτε να μετακινήσετε τον πειρατή  πάνω, κάτω, αριστερά ή δεξιά ή να τον κάνετε να εκτελέσει μια ενέργεια όπως να πηδήξει, να κολυμπήσει σε νερό, να σπάσει ένα βράχο, ή να κόψει ένα δέντρο.


Το παραπάνω παιχνίδι είναι κατάλληλο για να διδάξετε την δομή ακολουθίας σε παιδιά των πρώτων τάξεων του Δημοτικού.

Πέμπτη, 19 Απριλίου 2012

CodeAcademyLabs : Εκτελέστε online κώδικα σε Ruby, Python και Javascript

Η ιστοσελίδα Codecademy Labs είναι ένας χώρος στον οποίο μπορείτε να γράψετε και να εκτελέσετε online ένα πρόγραμμα γραμμένο σε Ruby, Python, και JavaScript χωρίς να χρειάζεστε ένα IDE. Στη συνέχεια μπορείτε να μοιραστείτε τα προγράμματα σας με τους φίλους σας.


Αυτή τη στιγμή η CodeAcademy παρέχει online διαδραστικά μαθήματα για Javascript, HTML και CSS αλλά σε λίγο καιρό θα υπάρχουν μαθήματα και για τις γλώσσες Python και Ruby.

Τρίτη, 17 Απριλίου 2012

Την Παρασκευή 20 Απριλίου 2012 ξεκινάει το 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής της Πληροφορικής στην πόλη της Φλώρινας. Το πρόγραμμα του συνεδρίου περιλαμβάνει την παρουσίαση 55 εγκεκριμένων εργασιών, οι οποίες επιλέχτηκαν μετά από διαδικασία τυφλής κρίσης από δύο τουλάχιστον κριτές.



Στο συνέδριο θα παρουσιάσω και εγώ μία έρευνα που πραγματοποίησα στην τάξη. Η παρουσίαση θα γίνει την Κυριακή 22 Απριλίου στις 09:30 ενώ την περίληψη της εισήγησης μου μπορείτε να τη δείτε στη συνέχεια.


Τίτλος
Μάθηση Προγραμματισμού Η/Υ από μαθητές Α’ Λυκείου με το Scratch


Περίληψη
Στην παρούσα έρευνα εξετάζεται η διδασκαλία του Scratch σε μαθητές της Α’ Λυκείου. Ο σκοπός της έρευνας ήταν να εκτιμηθεί ο βαθμός εκμάθησης βασικών προγραμματιστικών εννοιών με χρήση μίας μαθητοκεντρικής μεθόδου διδασκαλίας. Για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων χρησιμοποιήθηκαν τα τελικά projects των μαθητών, οι παρατηρήσεις που έγιναν στο εργαστήριο και ένα ερωτηματολόγιο που συμπλήρωσαν οι μαθητές αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η παραπάνω μέθοδος διδασκαλίας βοήθησε τους μαθητές να κατανοήσουν βασικές προγραμματιστικές έννοιες ενώ η άποψη των μαθητών τόσο για το Scratch όσο και για τη μέθοδο διδασκαλίας ήταν πολύ θετική. Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι το Scratch μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως περιβάλλον εκμάθησης των βασικών εννοιών του προγραμματισμού σε μαθητές της Α’ Λυκείου.

Λέξεις κλειδιά
Scratch, Προγραμματισμός, Λύκειο.

Πέμπτη, 12 Απριλίου 2012

Στην ιστοσελίδα 99 bottles of beer μπορείτε να βρείτε την αναπαράσταση του τραγουδιού 99 bottles of beer σε σχεδόν όλες τις γλώσσες προγραμματισμού.


Οι παραλλαγές που υπάρχουν αυτή τη στιγμή είναι 1500. Ας δούμε π.χ. την κωδικοποίηση σε Python :

Τετάρτη, 11 Απριλίου 2012

10+ videos για όσους ασχολούνται με υπολογιστές

Στη συνέχεια μπορείτε να παρακολουθήσετε 10 καταπληκτικά video infographics που αφορούν την επιστήμη των υπολογιστών. Παρόμοια βίντεο μπορείτε να βρείτε στο pinterest Computer Video Infographics που έχω δημιουργήσει.



Τρίτη, 3 Απριλίου 2012

Univac 1: Ο πρώτος εμπορικός υπολογιστής [Infographic]

Ο Univac 1 ήταν ο πρώτος εμπορικός υπολογιστής που τέθηκε σε λειτουργία το Μάρτιο του 1951 για την Υπηρεσία Απογραφής των ΗΠΑ.


Ο UNIVAC, ή Universal Automatic Computer, ήταν τεράστιος: μια ολόκληρη αίθουσα, γεμάτη με πάνω από 5.000 λυχνίες κενού και κατανάλωνε 150 kW. Μπορούσε να εκτελέσει έως 2000 εντολές ανά δευτερόλεπτο. (Συγκριτικά, ο μέσος φορητός υπολογιστής διαχειρίζεται σήμερα συνήθως περίπου 100.000 εκατομμύρια εντολές ανά δευτερόλεπτο). Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε ένα infographic για τον Univac 1:


Πηγή: ReadWriteWeb